کد خبر: ۳۰۷۳۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
پسر کارگردان مشهور سینما گفت: «نباید کی روش را از دست بدهیم چرا که بعدا حسرت از دست دادنش را می خوریم.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اسپورت تی وی،ولاد کیمیایی در خصوص شرایط تیم ملی و حضور کارلوس کی روش و دعوای خود با پسر قلعه نویی صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

 

* وقتی کسی نمی آمد، کی روش به ایران آمد

اصلا دوست ندارم کی روش از ایران برود. او مربی بزرگی است و ما باید قدر او را بدانیم. بهتر است یک نگاهی به گذشته داشته باشیم و یادمان بیاید او در چه شرایطی به ایران آمد. یادم است زمانی که بحث آمدن کی روش به ایران مطرح شده بود، غرب علیه ایران جریان سازی می کرد و خیلی ها به او گفته بودند به ایران نرو. اما کی روش با همه جوسازی های غرب به ایران آمد و از همان اول در دل ایرانی ها جا باز کرد.

 

* کی روش گفته بود نمی توانم معجزه کنم

این حرف کی روش را یادم نمی رود. او در همان روزهای اول که به ایران آمده بود، گفت نمی توانم معجزه کنم. گفت امکانات نیاز دارم اما خب بخشی از این امکانات فراهم شد و بخشی هم نه. با همه این ها او بهترین عملکرد را در تیم ملی داشت و من امیدوارم از این به بعد هم همه بگذارند او کارش را بکند.

 

* او یک ایرانی متعصب است

کی روش را دوست دارم چون او در همه رفتارهای خود مثل یک ایرانی متعصب نشان داده است. از همان مشت های گره کرده اش برای مربی کره تا همین اعتراضی که به داور بازی با عراق داشت. او خودش رفت و به کنفدراسیون آسیا اعتراض کرد که چرا داور بازی با عراق حق ایران را خورد. در تمام این سال ها کی روش را متعصب به ایران دیدم، او تعصب یک خارجی به ایران را به ما نشان داد. از لحاظ روحی، روانی همیشه کنار مردم ایران بود. همان طور که دیدیم از اتوبوس پیاده شد و با هواداران ایرانی حاضر در بازی های جام جهانی یا جام ملت ها عکس یادگاری انداخت. چرا باید او را از دست بدهیم؟

 

* در جام جهانی هم خوب بودیم

انتظار زیادی از ایران در جام جهانی نداشتیم. نه بازی های تدارکاتی خوبی انجام داده بودیم و نه امکانات زیادی داشتیم با همه این ها در بازی های جام جهانی آبرومندانه بازی کردیم. اگر داور همان خطا روی دژاگه را در بازی با آرژانتین گرفته بود شاید سرنوشت ما کلا تغییر پیدا می کرد. مردم ایران همه از عملکرد تیم ملی در بازی های جام جهانی راضی بودند و همین یک اتفاق خوب برای فوتبال ایران است.

 

* کنار رفتن علی کریمی دلیلی بر بد بودن کی روش نیست

در بازی های جام ملت ها هم خوب بودیم. گل نمی خوردیم و خوب بازی می کردیم. اما داوری بد در بازی با عراق کار ما را سخت کرد. اگر داور آن اشتباه را در اخراج پولادی نمی کرد حتما ما به مراحل پایانی بازی ها می رفتیم. کی روش فوتبال ما را دگرگون کرد و اتفاقا به مربیان جوان مان هم چیزهای خوبی آموخت. اتفاقا منصوریان هم در برنامه تلویزیونی که آمده بود به این نکته اشاره کرد و گفت که از کی روش چه چیزهای زیادی آموخته است. حالا این که علی کریمی نتوانسته در کنار او کار کند دلیلی بر بد بودن کی روش نمی تواند باشد.

 

* این تیم ملی نباید از هم پاشیده شود

ما یک مربی آوردیم و می گوئیم گران است اما بیاییم و ببینیم کشورهای دیگر چقدر برای فوتبال شان دارند خرج می کنند؟ ما اگر پول زیادی به کی روش دادیم این پول خرج کشف استعداد های فوتبال مان می شود. همان طور که او بازیکنانی مثل دژاگه، قوچان نژاد را به فوتبال ما آورد. همان طور که بازیکنان جوانی مثل آزمون، جهانبخش، پورعلی گنجی و... را به فوتبال ما معرفی کرد. باید از کی روش حمایت کنیم، باید به او زمان بدهیم و حواسمان باشد این تیم از هم پاشیده نشود. چرا باید نکونام از تیم ملی خداحافظی کند؟ نه، ما باید این تیم را حفظ کنیم و مانع از هم پاشیده شدنش شویم تا چند سال دیگر جوابش را بگیریم.

 

* انتقادم به قلعه نویی بود نه پسرش

من با پسر آقای قلعه نویی حرفی نزدم که او نظرش را در این باره ارائه داد. من به امیر قلعه نویی انتقاد کردم نه پسرش. البته احترام قلعه نویی بر من واجب است اما انتقاد چیز دیگری است و به نظرم مسئله تیم ملی متفاوت است. نمی دانم وقتی من به قلعه نویی انتقاد کردم چرا پسرش جواب داد؟

 

* خودم را وارد انتقاد به پدرم نمی کنم

اگر به پدر من انتقاد شود من خودم را وارد آن نمی کنم. ممکن است 4، 5 نفر بیایند به مسعود کیمیایی انتقاد سینمایی داشته باشند اما من باید منطقی با این مسئله برخورد کنم و انتقاد پذیر باشم.

 

* فوتبال تمیز مهم تر از قهرمانی استقلال است

استقلال را دوست دارم و همیشه دوست دارم این تیم پیشرفت کند اما به نظرم فوتبال تمیز، پاک و با اخلاق مهم تر از قهرمانی است و ارزش بیشتری دارد. من به قهرمانی استقلال در ایران قانع نیستم و دوست دارم یک ستاره دیگر روی پیراهن استقلال قرار بگیرد.

 

* دوست نداشتم ستاره ها از استقلال جدا شوند

نکونام، رحمتی و تیموریان نباید از استقلال جدا می شدند. اصلا دوست نداشتم این ستاره ها از استقلال جدا شوند اما به هر حال قطعا نظر سرمربی مهم تر از هر چیز است. اما من به عنوان هوادار استقلال می گویم، این تیم نباید به این راحتی این بازیکنان را از دست می داد.

 

* کار استقلال برای قهرمانی سخت شد

اگر استقلال در این دو بازی اخیر خود برنده بود، شانس بیشتری برای قهرمانی داشت. اما واقعا کار استقلال برای قهرمانی سخت شد با این حال من به عنوان یک استقلالی امیدوارم این تیم قهرمان شود.

 

* کمی در مورد کی روش فکر کنیم

حالا که صحبت از رفتن کی روش است، کمی در مورد او فکر کنیم و متوجه باشیم چه مربی را داریم از دست می دهیم. کسی که فرگوسن در کتاب خاطراتش از او نوشته، کسی که مربی رئال بوده و کسی که به افتخارات بزرگی در فوتبال دنیا دست پیدا کرده است. ما باید حواس مان باشد داریم راجع به چه کسی حرف می زنیم. او یک ایران دوست است و ما هم باید در برابر او یک ذره معرفت داشته باشیم. باید بدانیم اگر کی روش را از دست بدهیم کشورهای حوزه خلیج فارس خیلی زود او را بر می دارند. پس کی روش را از دست ندهیم تا بعدا حسرت از دست دادنش را نخوریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها