کد خبر: ۳۰۷۲۶۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۰     ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
نظامیان آل‎سعود ضمن یورش به مناطق مختلف قطیف، چندین نفر از ساکنان منطقه شیعه نشین العوامیه را بازداشت کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان سعودی امروز (یکشنبه) به بهانه دستگیری چندین نفر از متهمان تحت تعقیب در قطیف، به منازل مسکونی مردم شیعی عربستان در این شهر یورش بردند.

پایگاه خبری «قطیف نیوز» در این باره گزارش داد که نظامیان آل سعود به منازل مسکونی 15 نفر در شمال العوامیه حمله و همزمان اقدام به تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، نظاماین عربستانی در یورش امروز خود به قطیف، ابراهیم، احمد و علی آل سعید را بازداشت کردند.

ساکنان قطیف در پی این اقدامات سرکوبگرانه، با راهپیمایی در خیابان‌های قطیف علیه خاندان آل‌سعود، سرکوبگری‌های مخالفان از سوی رژیم سعودی را به شدت محکوم کردند.

فعالان سیاسی می‌گویند که حدود 40 هزار زندانی سیاسی در عربستان سعودی است و تعدادی از آن‌ها بدون هیچ اتهامی در زندان نگه داشته می‌شوند.

مخالفان عربستانی از سال 2011 تظاهراتی اعتراض آمیز را بویژه در شهرهای قطیف و العوامیه واقع در استان الشرقیه برگزار کردند.مخالفان در جریان تظاهرات خود، آزادی همه زندانیان سیاسی، آزادی بیان و همچنین پایان دادن به تبعیض گسترده در این کشور را خواستار شدند اما از آنجایی ‎که رژیم سعودی به درخواست معترضان این کشور توجهی نمی کند، رفته رفته درخواست مخالفان تغییر کرد و به درخواست برای تغییر رژیم تبدیل شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها