کد خبر: ۳۰۷۰۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس/ دولت شيلي ضمن ابراز خوشحالي نسبت به توافق بين ايران و گروه 1+5 اعلام کرد که اميدوار است اجراي اين توافقنامه به ايجاد امنيت در سطح بين‌المللي نيز کمک کند.

به گزارش «تله‌سور»، وزارت خارجه شيلي روز شنبه با صدور بيانيه‌اي ضمن ابراز خرسندي نسبت به نتيجه مذاکرات انجام شده بين تيم مذاکره‌کننده ايراني و نمايندگان 1+5 در لوزان اعلام کرد: بسيار خوشحال است که به کمک اين توافقنامه تمامي کشورهاي جامعه بين‌المللي مي‌توانند نسبت به ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران اطمينان خاطر داشته باشند.

دولت شيلي همچنين در طول اين بيانيه تأکيد کرد که نکته با ارزش ديگر اين اقدام لغو تحريم‌هاي موجود عليه ايران بدون نياز به چشم پوشي از مزاياي استفاده صلح آميز از فن‌آوري هسته‌اي براي اين کشور مي‌باشد.

در بخش ديگري از بيانيه فوق مقامات شيليايي تصريح کردند که حق مسلم تمامي کشورهاي عضو پيمان منع گسترش سلاح هسته‌اي را در استفاده صلح‌آميز از فن‌آوري هسته‌اي در جهان به رسميت شناخته و اميدوار هستند که اجراي توافقنامه به دست آمده به برقراري اعتماد، ثبات و آرامش در دنيا کمک کند؛ چرا که اين امر نيز مسئله‌اي کليدي براي پديدار شدن امنيت بين‌المللي محسوب مي‌شود.

دولت شيلي در ادامه اظهارات خود ضمن قدرداني از حضور سازنده نمايندگان ايران و گروه 1+5 در مذاکرات و همچنين کمک ساير کشورهاي دنيا در پيشبرد آن از برگزاري کنفرانس بازنگري 27 آوريل «ان‌پي‌تي» (پيمان‌نامه منع گسترش سلاح هسته‌اي) در مقر سازمان ملل واقع در «نيويورک» استقبال کرده و متذکر شد که اين کنفرانس به منظور دستيابي به توافقي نهايي در ادامه يافتن طرح ارائه شده در کنفرانس سال 2010 و رسيدن به جهاني دور از هرگونه بلا و تهديد سلاح هسته‌اي برگزار خواهد شد.

در اين بيانيه دولت شيلي به اين نکته نيز اشاره کرد که سازمان ملل در دسامبر سال 2013 طي سخنراني «حسن روحاني» رئيس جمهور ايران نيز طرح پيشنهادي وي تحت عنوان «جهان عليه هرگونه خشونت و افراطي‌گري» را پذيرفته و آن را مورد استقبال قرار داده است.

به گزارش فارس، پس از برقراري توافق اوليه بين ايران و کشورهاي عضو گروه 1+5 بسياري از کشورها از جمله مکزيک و شيلي از اين اقدام حمايت کرده و نسبت به پيامدهاي مثبت آن ابراز اميدواري کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها