کد خبر: ۳۰۶۷۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزي خبر، يک ديپلمات اسراييلي گفت توافق چارچوب که قدرت هاي بزرگ با ايران امضا کردند توافق بدي نيست.

دن آربل معاون سابق سفير اسراييل در آمريکا گفت اجراي چارچوب توافقنامه ايران و پنج به علاوه يک نتيجه اي موثرتر از هر اقدام نظامي در جهت متوقف کردن فعاليت هاي هسته اي ايران دارد.

آربل گفت عمليات نظامي آن طور که توافق کنوني موجب متوقف شدن برنامه هسته اي ايران در دراز مدت مي شود، نمي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف کند.

وي گفت عمليات نظامي با شرکت آمريکا، اسراييل و کشورهاي خليج فارس برضد ايران نتيجه معکوس خواهد داشت زيرا موجب برانگيخته شدن خشم جامعه بين المللي ومشروعيت بخشيدن به تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي مي شود.

آربل گفت در حالي که اقدام نظامي مي تواند بازدارندگي کوتاه مدت ايجاد کند بهاي سنگيني خواهد داشت و مسايل دراز مدت را نمي تواند به طور موثر برطرف کند.

گروه پنج به علاوه يک از بخت بسيار خوبي براي نهايي کردن اين توافق تا سي ام ژوئن برخوردار است با اين حال اين در حالي است که بتوانند در برابر مخالفان اين توافق در کنگره و اسراييل مقاومت کنند.

آربل گفت فکر مي کنم در پايان باراک اوباما موفق خواهد شد و گروه پنج به علاوه يک قادر خواهد بود توافق را با ايران امضا کند. وي گفت اين در حال حاضر بهتر از هر گزينه ديگري است بنابراين من فکر نمي کنم که توافق بدي حاصل شده است.

دموکرات ها در سناي آمريکا از چارچوب سياسي توافق درباره برنامه هسته اي ايران حمايت کرده اند. اين توافق روز پنجشنبه در لوزان حاصل شد.

اين ديپلمات سابق اسراييلي گفت موفقيت نهايي چارچوب توافقنامه بستگي به مرحله اجرا و توان تضمين اين مسئله دارد که ايران به تعهدات خود پايبند باشد.

آربل تاکيد کرد در پايان، راستي آزمايي مهمترين مسئله است و منتقدان مي گويند آمريکا و جامعه بين المللي پيش از اين با کره شمالي و پاکستان نيز به توافق چارچوب رسيده بودند اما ببينيد اکنون کره شمالي و پاکستان در کجا هستند. بايد براي پيشگيري از تکرار اين مسئله تلاشي جدي صورت داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها