کد خبر: ۳۰۶۷۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۱     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
اما آن چه این نشریه را متفاوت از نشریات قبلی این تشکل می کند، چاپ تصویری بزرگ از سید علی محمد دستغیب بر روی پشت جلد این نشریه می باشد که قسمت هایی از سخنرانی وی در شب های عزاداری سالار شهیدان در مسجد قبا نیز در کنار آن به چاپ رسیده است!

شیرازه – بیستمین شماره ماهنامه مستقل دانشجویی فریاد در حالی طی چند روز گذشته در دانشگاه شیراز توزیع گردید که به گفته ی فعالین دانشجویی، با عربده کشی های یک جانبه، در تلاش برای ملتهب کردن فضای سیاسی دانشگاه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد.

این نشریه با ارائه تحلیل های متنوعی از حمله نظامی به ایران، انفجار در قرارگاه سپاه، 16 آذر، دولت اصلاحات ، مشکلات صنفی و ... سعی در ایجاد شبهه و بیان برخی مسائل غیرواقعی دارد. تحلیل های ناقص و معیوب که عمدتا دارای نظام فکری نبوده و صرفا بیان انتقاد در لباس کلمات روشنفکرانه بدون پشتوانه فکری می باشد از دیگر ویژگی این نشریه می باشد.

این نشریه که به مدیرمسئولی یکی از دبیران سابق انجمن فرهنگ و سیاست منتشر می شود، در حقیقت تریبون غیررسمی این انجمن محسوب می شود. یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه در خصوص این انجمن که خود را تنها تشکل اصلاح طلب جنوب کشور می داند گفت: نفاق، اصلی ترین ویژگی این تشکل است. نوع موضع گیری های این انجمن در حوادث پس از انتخابات کاملا مشخص است. این نشکل هیچ اعتقادی به آزادی اندیشه نداشته و صرفا شعار آن را می دهد. خیلی ادعای قانونمداری دارد اما آن چه در بزنگاه ها مورد استفاده این تشکل است، صرفا مواضع ضدقانون، حضور در تجمعات غیرقانونی و آشوبگری می باشد. به عنوان مثال در روز 25 بهمن 1389، دبیر سابق این تشکل لیدر اصلی آشوبگران دانشکده مهندسی بود که توانست با حمایت دوستان خود پا به فرار بگذارد.


حسینی٬ از دبیران سابق انجمن فرهنگ و سیاست و مدیرمسئول فعلی نشریه فریاد در سمت چپ تصویر


اما آن چه این نشریه را متفاوت از نشریات قبلی این تشکل می کند، چاپ تصویری بزرگ از سید علی محمد دستغیب بر روی پشت جلد این نشریه می باشد که قسمت هایی از سخنرانی وی در شب های عزاداری سالار شهیدان در مسجد قبا نیز در کنار آن به چاپ رسیده است. اگرچه قبل از این نشریه دلایل مشخصی وجود داشت که برخی از اعضای این انجمن به صورت نظام مند با این مسجد و این شخص فتنه گر ارتباط دارند اما چاپ این عکس نشانگر عمیق بودن چنین ارتباطی است.

اما یک سوال که ذهن را به خود مشغول می سازد این است که اکثر نشریات مستقل دانشجویی با بهره گیری از تبلیغات سعی در تامین هزینه مالی نشریه خود دارند٬ اما در نشریه فریاد اثری از تبلیغات نیست و این درحالی است که تصویر بزرگی از علی محمد دستغیب در پشت جلد این نشریه چاپ شده است.

حال آن سوال مهم این است که آیا ارتباط انجمن فرهنگ و سیاست و نشریه فریاد که در حقیقت ارگان دانشجویی مسجد قبا و علی محمد دستغیب مسحوب می شوند٬ با این مسجد و آن شخص٬ فراتر از مباحث فکری بوده و روابط مالی نیز در میان است؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
۲
۶
شما عددی نیستید که بخواهید در مورد این مرجع عزیز و شجاع حرفی بزنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
شما هم عددی نیستید که یک شیخ را آیت الله العظمی بخوانید!
Bubi
INDIA
۱۶:۵۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
I think you hit a bullesye there fellas!
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۰:۲۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
برید گمشید بابا!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها