کد خبر: ۳۰۶۷۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
خبرآنلاين/ نزديکان نکونام تائيد کردند که اين بازيکن از پاره اي از اتفاقات ناراضي بود و ترجيح داد نه در زمين و نه در رختکن، بلکه در هتل تيم ملي خداحافظي خود را اعلام کند.
جواد نکونام آرام و بي صدا از تيم ملي خداحافظي کرد؛ در شبي که هيچکس خودش را براي اين اتفاق آماده نکرده بود. همه تصور مي کردند وقتي او در زمين و در رختکن خداحافظي نکرده، پس هنوز قصد دارد با تيم ملي ادامه بدهد. پس از بازگشت تيم ملي به هتل خود در استکهلم، وقتي يکي از بازيکنان تيم ملي رو به نکونام گفت: «آقا جواد خوشحالم به حرفمان گوش کرديد و خداحافظي نکرديد» کاپيتان پاسخ داد: «اتفاقا امشب از تيم ملي خداحافظي مي کنم.» دقايقي بعد در حالي که بازيکنان تيم ملي قصد داشتند پس از صرف شام به اتاق هاي خود بروند، نکونام ايستاد و رو به آنها گفت: «روزهاي خوبي را کنار هم سپري کردم. شما بهترين بوديد و از هر کدام تان چيزهاي زيادي ياد گرفتم. من امشب از تيم ملي خداحافظي مي کنم و اميدوارم در آينده شاهد موفقيت هاي بزرگ تيم ملي باشم.» مسعود شجاعي و آندرانيک تيموريان دو بازيکني بودند که پس از خداحافظي نکونام، بلند شدند و از او به خاطر تمام زحماتي که در اين سال ها کشيده، تشکر کردند. آنها گفتند: «شما براي تيم ملي الگو بوديد و پر کردن جاي خالي تان بسيار سخت خواهد بود...» همه از اين تصميم ناگهاني او شوکه شده بودند. نکونام بغض کرد و فضايي احساسي حاکم شد. تا شب بازي ايران و سوئد، خيلي از بازيکنان از نکونام خواسته بودند تا کناره گيري نکند. کروش هم از او خواست کنار تيم ملي بماند. اما او سرانجام تصميم گرفت در سن 34 سالگي و در حالي که به گفته بعضي از کارشناس ها هنوز آماده بود، کناره گيري کند.
نکونام مي خواست بعد از بازي کره برود
جواد نکونام قصد داشت در سه برهه از فوتبال خداحافظي کند؛ بعد از جام جهاني، بعد از جام ملت ها و سرانجام پس از بازي سوئد. در برزيل وقتي کار ايران به پايان رسيد، او قصد خداحافظي داشت اما پيشنهاد شد در بازي دوستانه با کره جنوبي در تهران کناره گيري کند. نکونام تا مرز خداحافظي هم رفت اما خواسته تيم، او را از تصميم خود منصرف کرد. پس از جام ملت ها هم او قصد داشت کناره گيري کند اما کروش به اين بازيکن پيشنهاد داد که در بازي بزرگ سوئد کناره گيري کند. اما با درخشش نکونام در بازي شيلي و سوئد، به نظر مي رسيد موقتا کناره گيري اش رد شده اما نکونام خان سوم را با خداحافظي رد کرد. اين اتفاق همزمان شد با جدايي کارلوس کروش از تيم ملي تا جو اردو پس از بازي سوئد، جو غم انگيزي باشد. خيلي از بازيکنان تيم ملي از نکونام خواستند که اين تصميم را رسانه اي نکند و دوباره برگردد اما کاپيتان تيم ملي گفت که اين تصميم قطعي است.
نکو: بهتر است نباشم
پس از بازي سوئد، هواداران ايراني در هتل تيم ملي تجمع کرده بودند. خبر خداحافظي نکونام سريعا به گوش آنها رسيد تا پس از ديدن او دورش تجمع کنند؛ «آقا جواد خداحافظي نکن، حيف است. تيم ملي به شما احتياج دارد. بازيکنان دوست دارند شما بمانيد. با اين بازي هايي که کرديد هنوز توانايي اش را داريد. يک سال ديگر مي توانيد در کنار تيم ملي باشيد. شما با رهبري تان به تيم ملي شخصيت داديد و...» سوالات طرفدارن از نکونام زياد بود و کاپيتان تيم ملي نزديک به 30 دقيقه ايستاد و با آنها گفت و گو کرد. نکونام گفت: «نه ديگر. بهتر است نباشم. به هر حال بايد يک روز از تيم ملي خداحافظي مي کردم و دوست داشتم در شرايطي بروم که آماده باشم. مي خواستم زودتر کناره گيري کنم اما به دلايلي ماندم اما حال زمان بود. شما هم از حالا به بعد به تيم ملي فکر کنيد و به موفقيت هايش، بدون اينکه فکر کنيد چه بازيکني در تيم ملي هست و چه بازيکني نيست...»
اعتراض نکونام؟
اما هنوز يک سوال وجود دارد؛ چرا جواد نکونام در زمين بازي خداحافظي نکرد؟ او مي توانست پس از پايان بازي، به جمع هواداران پرشمار ايراني برود و خداحافظي کند. او حتي در رختکن هم اين کار را نکرد. خداحافظي او دور از زمين اتفاق افتاد؛ اما چرا؟ ظاهرا شکل خداحافظي او را بايد يک نوع «اعتراض» دانست. نکونام بازمانده نسل طلايي ايران در قهرماني پوسان و سومي جام ملت هاي آسيا در سال 2004 بود. او در جام جهاني جزو دونده ترين بازيکنان بود و در جام ملت هاي استراليا هم به گواه آمار، بهترين پاسور ايران. با اين وجود، همواره فشار زيادي براي خداحافظي اش وجود داشت. حتي بعد از خداحافظي اين بازيکن، عده اي با او رفتار خوبي نداشتند تا نکونام به اين نتيجه برسد که خداحافظي دور از زمين فوتبال، برايش بسيار خوب بود. او با اين حرکت اعتراض خود را نشان داد و رفت و حالا بايد ديد آيا بازيکني پيدا مي شود که بتواند جايش را پر کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها