کد خبر: ۳۰۶۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
دادستان دادگاه حریری در بیانیه ای به بهانه مسایل مربوط به سلامتی خود اعلام کرد که از همکاری با این دادگاه کناره گیری می کند.
به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، دفتر اطلاع رسانی دادگاه حریری در بیانیه ای که عصر دیروز منتشر کرده، اعلام کرد که دانیل بلمار دادستان این دادگاه به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده است که برای دومین بار سمت خود در این دادگاه را نخواهد پذیرفت و بعد از پایان زمان خود در فوریه سال 2012 از این سمت کنار خواهد رفت.

این بیانیه البته مدعی شده که عدم پذیرش مجدد دادستانی این دادگاه به علل مسایل مربوط به سلامتی اوست و او نمی خواهد برای بار دوم دادستانی این دادگاه را بر عهده گیرد.

وی در این بیانیه گفت که راهی سخت و طولانی در برابر اهداف دادگاه که به ادعای وی تحقق عدالت در این کشور است، وجود دارد.

دادگاه حریری البته در این بیانیه تاکید کرد که کار دفتر دادستانی ادامه خواهد داشت و این بیانیه تاثیری در روند آن ایجاد نخواهد کرد، خلأ موجود در زمینه دادستان نیز بر عهده سازمان ملل خواهد بود، البته مشخص نیست که این مرحله چقدر زمان خواهد برد.

درست است که اعلام شده بلمار از فوریه سال آینده میلادی دادستانی این دادگاه را بر عهده نخواهد داشت، اما بند آخر این بیانیه نشان می دهد که بلمار از هم اکنون به بهانه آن چیزی که مسایل سلامتی مربوط به وی نام گذاشته شده، از ادامه همکاری با دادگاه سرباز زده است.

دادگاه حریری به علت تناقضی که در اهداف اعلام شده و روند فعالیت های خود دارد، از آغاز تاسیس با فراز و فرودهای زیادی مواجه بوده و تعداد زیادی از کارمندان آن استعفا داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها