کد خبر: ۳۰۵۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
اینکه چه شده است که دولت مدعی اسلامگرایی و ضدصهیونیستی ترکیه به یکباره لیدر جریانات حامی غرب و رژیم اشغالگر قدس می شود، مباحثی زیادی را می طلبد که بعضا درباره ماهیت حقیقی این دولت نیز قابل بحث می باشد.
اینکه چه شده است که دولت مدعی اسلامگرایی و ضدصهیونیستی ترکیه به یکباره لیدر جریانات حامی غرب و رژیم اشغالگر قدس می شود، مباحثی زیادی را می طلبد که بعضا درباره ماهیت حقیقی این دولت نیز قابل بحث می باشد.

به گزارش بی باک، بعد از اقدامات علنی ضدسوری دولت ترکیه در حمایت از مخالفان و تهدید دولت بشار اسد، گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیه قصد دارد با مذاکره با گروه‌های اقلیت سوریه آن‌ها را متقاعد کند به حمایت خود از دولت بشار اسد پایان دهند.

در حالی که اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، امریکا و ترکیه به منظور تشدید ناآرامی‌ها در سوریه با گروه‌های مخالف در این کشور تماس دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند، بر پایه برخی گزارش‌ها گروه‌های مخالف سوری نیز با همکاری دولت آنکارا در تلاش هستند با گروه‌های حامی دولت در سوریه ارتباط برقرار کنند.



گروه‌های اقلیت سوریه از جمله مسیحی‌ها، دروزی‌ها و علوی‌ها از آغاز ناآرامی‌ها در این کشور حمایت کامل خود را از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و برنامه‌های اصلاحی وی اعلام کردند.

همچنین، بر پایه گزارش‌های منتشر شده ترکیه وعده داده است پس از سقوط دولت بشار اسد امنیت گروه‌های اقلیت سوریه را تامین کند.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱، صحنه ناآرامی‌های داخلی و تظاهرات حامیان و مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور است.

گروه‌های مخالف و کشورهای غربی، کشتارهای اخیر در ناآرامی­های سوریه را به نیروهای مسلح این کشور نسبت می­دهند؛ این در حالی است که دمشق شورشیان، خرابکاران و گروه‌های مسلح را عامل خشونت‌های خونین این کشور می­داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازمان‌دهی می‌شوند.

اعترافات عناصر گروه‌های تروریستی مسلح سوریه درباره طرح‌های خارجی برای انجام فعالیت‌های مسلحانه و کشتار مردم عادی و نیز نیروهای امنیتی گویای آن است که تحولات اخیر در سوریه با هدف ایجاد دگرگونی در کشوری راهبردی در همسایگی رژیم اسرائیل و روی کار آوردن دولتی هم‌پیمان با امریکا در دمشق است.

گروه‌های مخالف دولت سوریه در ماه‌های اخیر با رسانه‌های اسرائیلی نیز گفت‌وگو کرده اند. این حرکات به روشنی نشان می‌دهد آینده‌ای که گروه‌های مخالف برای سوریه ترسیم کرده‌اند بر پایه توسعه روابط با رژیم تل‌آویو است.

از سوی دیگر، قطع‌ نامه‌ اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه موجب وحدت بیش‌ از پیش مردم این کشور شده است. آمارها نشان می‌دهند در هفته‌های گذشته، نزدیک به ۱۲ میلیون نفر در سراسر سوریه به حمایت از بشار اسد اقدام به برپایی تظاهرات کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
تا زمانی که افکاری به مانند امورخارجه در دولت حاکم است از اقتدار و سربلندی باید خداحافظی کرد . تجربه و تاریخ نشان داده است که اگر در مقابل ترکها عقب نشینی کنیم انها جسور تر شده و ادعای بیشتری را مطرح می نمایند حال که امنیت ملی ما را به خطر انداخته اند این بازی چیست که اقای صالحی وارد ان شده است پس جسارت و شهامت ما چه شده اقای احمد نژاد چرا وارد این بازی شده است . ایا توجیه این که ما تحریم هستیم و ترکیه دروازه ورود ما به غرب این اجازه را ترکها دارند که امنیت ملی ما را به خطر بیندازند و ما با خنده از انها استقبال کنیم ؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها