کد خبر: ۳۰۵۶۶۹
زمان انتشار: ۰۳:۰۹     ۰۱ فروردين ۱۳۹۴
پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه احسن الحال در دعای لحظه تحویل سال با یاد امام عصر(ع) صورت می گیرد، گفت: با توجه به اینکه نوروز بهترین زمان آشتی جامعه با امام زمان(ع) است. بهترین هدیه در این ایام برقراری پیوند با امام زمان(ع) است.

به گزارش پایگاه 598 ، حجت الاسلام کفیل در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به پیوند نوروز و مهدویت و بیان 5 توصیه دینی در ایام نوروز، گفت: در حقیقت محور عید عمل به دستورات دین است. بنابراین لازم است هم صله و رحم به جا آوریم که جز عبادات پرصواب است، هم به سفر برویم که سفارش قرآنی و از تاکیدات دین است.

وی با بیان اینکه هر قدمی که در راه صله رحم برداشته می شود، ثواب جهاد را دارد، خاطرنشان کرد: این هم گرایی مطلوب دین اسلام است. از دیگر برکات و محورهای نوروز یاد فقرا و دستگیری از مستضعفان است که بسیار تاکید شده و نشاط و شادابی نیز یکی دیگر از ملزومات دین و از آداب نوروز است.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه تمام این توصیه ها باید با محور عبادت و عبودیت باشد، اظهارداشت: در تمام این کارها باید به ریسمان متصل عبادت که امامت امام زمان(ع) است، چنگ زد. به این معنی آنچه که به عبادت زیبایی و هدف و رونق می دهد و به مرحله تام می رساند، نیت و قصد در عبادت است.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه توجه به امام زمان(ع) در عبادات نوروزی مطلوب است، تاکیدکرد: در صله رحم و رفت و آمدها توجه داشته باشیم که ما فرزندان امامیم و پدر معنوی ما حضرت مهدی(ع) هستند. پس باید در میهمانی ها به جای حرف اضافه و گناه که نشاط را از بین می برد، یاد امام زمان(ع) باشیم.

وی ادامه داد: گاهی برخی فکر می کنند، یاد امام زمان(ع) فقط در مسجد جمکران و یا در دعاهای ندبه است. در حالی که یاد امام باید در لحظه لحظه های زندگی مان جاری باشد و بدانیم که امام زمان(ع) از پیوند ما خشنود می شوند.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه در ایام نوروز حتی در صدقه به فقرا نیز به یاد امام عصر(ع) باشیم، خاطرنشان کرد: امام زمان(ع) از صله رحم ما در ایام نوروز شاد می شوند و کسی که در این ایام به پدر و مادرش سر می زند، بداند که دل امام را شاد کرده است.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه لازم است در گام نخست در ایام نوروز توجهمان در تمامی مراحل به امام عصر(ع) باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه همه ما در مهمانی ها توجهمان به صاحب خانه است و میهمان خود را مودب صاحب خانه می داند. باید بدانیم که صاحب خانه حقیقی امام عصر(ع) هستند و باید در رفت و آمدها به دغدغه امام عصر(ع) توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به دعای لحظه تحویل سال، گفت: با توجه به اینکه لحظه تحویل سال بهترین حالت برای تغییر، رشد و پیشرفت است. بهتر است این دعا با یاد امام صورت گیرد زیرا کسی که زندگی انسان را تغییر می دهد، امام عصر(ع) است.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه احسن الحال با یاد امام عصر(ع) صورت می گیرد، گفت: اگر اینطور شد، تمام نوروز مهدوی می شود. بنابراین در ایام عید اگر با کسی قهر هستیم، سعی در آشتی داشته باشیم زیرا نوروز بهترین زمان آشتی جامعه با امام زمان(ع) است.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه سعی کنیم در نوروز هر جایی که می رویم از محبت امام صحبت کنیم، خاطرنشان کرد: بهترین هدیه در ایام نوروز برقراری پیوند با امام عصر(ع) است زیرا امام بسیار ما را دوست دارند و در حقیقت پدر حقیقی ما هستند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها