کد خبر: ۳۰۵۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
کیهان: يك پايگاه اينترنتي وابسته به محافل ضدانقلاب اذعان كرد شگرد تبليغاتي تهيه بيانيه هايي با امضاي اعضاي اپوزيسيون، به شيوه اي نخ نما تبديل شده كه حتي خود ضدانقلاب نيز آن را جدي نمي گيرد و مدام از اين امضاها كاسته مي شود.
«روزآنلاين» در مطلبي به قلم يكي از اين افراد مقيم خارج نوشت: تلفن زنگ خورد. يكي از دوستان بود. سراغ اطلاعيه اي را كه قبلا فرستاده بود مي گرفت. پرسيد چرا آن را امضا نكرده ام. اطلاعيه را چند روز پيش ميان ايميل هايم ديده بودم؛ «اعلام همبستگي با...» تنها سطرهاي آغازين آن را خوانده، باقي را سرسري نگاهي انداخته و ميان ديگر ايميل ها فراموش كرده بودم. حالا با تلفن دوستم به فكر فرو رفتم كه واقعا چرا آن را جدي نگرفتم؟ مدت هاست كه جمع آوري امضا يكي از شيوه هاي مرسوم بيان نظرات اپوزيسيون شده است. هرچند روز يك بار اطلاعيه اي در سايت ها و نشريات مي بينم كه عده اي از فعالان سياسي آن را امضا كرده اند. بسته به موضوع، تعداد امضاها بين چند ده و يا حداكثر چند صد نفر است.
نويسنده اضافه مي كند: سال ها پيش براي اولين بار عده اي از فعالان سياسي اجتماعي از طيف هاي گوناگون دور هم جمع شدند و حمايت، اعتراض يا نظرجمعي خود را ابراز كردند. آن زمان براي ما كه در خارج از كشور بوديم اين مدل مبارزه اي نو بود. نيروهاي سياسي از طيف هاي مختلف در كنار هم حركت سياسي مشخصي را شكل دادند. در حمايت از حركت آنها اپوزيسيون خارج هم اطلاعيه اي صادر كرد و همبستگي خود را با جمع آوري امضا نشان داد. به اين ترتيب جمع آوري امضا در داخل و خارج از كشور، نوعي رابطه ميان نيروها بوجود آورد؛ نزديكي ميان نيروها در داخل كشور، نزديكي ميان نيروها در خارج كشور و نزديكي ميان نيروهاي داخل و خارج. از آن زمان چند سالي مي گذرد. تعداد اطلاعيه ها بيشتر و بيشتر شده است اما تعداد امضاهاي پاي آنها هر روز كمتر مي شود. علت را در كجا بايد جستجو كرد؟
وي با بيان اينكه « در داخل كشور تعداد اطلاعيه ها بسيار محدود شده» اضافه مي كند: «چرا در خارج از كشور هم شاهد كم شدن تعداد علاقه مندان به گذاشتن امضاي فردي هستيم؟ نيروهاي بسياري را مي بينيم كه اطلاعيه ها را امضا نمي كنند. اين اطلاعيه ها با امضاهاي محدود، تنها چند روزي در گوشه اين يا آن سايت مي مانند و به جز موارد معدودي كه ايده و يا زاويه نويي باز كرده اند، با بي توجهي خوانندگان مواجه شده، به فراموشي سپرده مي شوند. برخي از اين اطلاعيه ها در مواردي در خدمت بسيج و نمايش نيرو براي اعمال فشار در راستاي تغييراتي در صحنه كشور بوده است. در چنين حالتي اگر اطلاعيه نتواند امضاي بخش وسيعي از شخصيت هاي برجسته و شناخته شده را جمع كند به ضد خود بدل خواهد شد. صدور يك اطلاعيه حداكثر چند نفري در محكوميت فلان اقدام، در شرايطي كه در شهري كه من ساكن هستم تظاهرات چند هزار نفري برگزار مي شد، قادر نيست نيرويي اثرگذار در جهت تغييرات در كشور باشد. حتي مي تواند در اين راستا نقش منفي هم بازي كند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها