کد خبر: ۳۰۵۵۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن صبح امروز (پنجشنبه) با حمله به بانک مرکزی عدن 15 محافظ آن را بازداشت کردند.
به گزارش پایگاه خبری یمنی الخبر، منابع وابسته به رئیس جمهوری مستعفی یمن گفتند که افراد آنها 15 سرباز گارد حراستی بانک مرکزی را بدون ذکر دلیل دستگیر کردند.

شهر عدن در روزهای اخیر شاهد درگیری میان نیروهای امنیت ویژه وابسته به نیروهای جنبش مردمی انصارالله با القاعده و دیگر گروه های تندرو طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی مورد حمایت عربستان است .

در همین حال ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد تمام پروازهای فرودگاه عدن بزرگترین شهر جنوبی یمن در پی درگیری های خشونت بار میان افراد وابسته به رئیس جمهوری مستعفی و نیروهای امنیتی لغو شده است.

یک مسئول فرودگاه عدن گفت:به علت درگیری های جاری در اطراف فرودگاه عدن میان نیروهای طرفدار هادی ونیروهای جنبش مردمی انصار الله تمامی پروازهای این فرودگاه لغو شده است .

جنبش مردمی انصارالله پس از ماهها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن اخیرا با حمایت کشورهای عربی بویژه عربستان به عدن گریخت و با هدف چند پارچگی در کشور در آنجا دولتی مستقل اعلام کرد.

وی اکنون با وعده کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس قصد دارد در بخش جنوبی یمن با جنبش مردمی انصارالله که صنعا را در اختیار دارد، مقابله نماید.

القاعده در حال حاضر بزرگترین چالش پیش روی یمن است که نیروهای انصارالله و ارتش این کشور را تهدید می کند.

القاعده یمن به خدمت رییس جمهوری مستعفی درآمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها