کد خبر: ۳۰۵۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
مجلس نمایندگان آمریکا در نشست اخیر خود لایحه تحریم‌های جدیدی را در بخش انرژی و مالی علیه ایران به تصویب رساند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته تحریم‌های موجود علیه ایران را افزایش داد و یک سری تحریم‌های جدید در بخش مالی و انرژی به تحریم‌های موجود افزود.
 
بنا بر این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا این تحریم‌ها را با رأی ۴۱۰ به ۱۱ تصویب کرد.
 
این تحریم‌های جدید شامل مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه بخش صنعت نفت و همچنین سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش و همچنین فروش کالا و خدمات به ایران در بخش پالایشگاهی و یا فراهم کردن یک سری محصولات پالایش شده به ارزش ۵ میلیون دلار و یا بیشتر در سال می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، لایحه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران همچنین شامل برخی تحریم‌ها علیه توسعه زیرساخت‌ها و یا بنادر و نیز خرید بدهی‌های دولتی این کشور می‌شود.
 
این گزارش افزود: برخی سناتورهای آمریکایی در مجلس سنای کنگره نیز در تلاش هستند تا لایحه جدیدی را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران به عنوان پنجمین کشور بزرگ صادرکننده نفت اعمال کنند.
 
دو هفته گذشته نیز مجلس سنای آمریکا یک سری تحریم‌های جدید علیه بانک مرکزی ایران به تصویب رساند که البته برای اجرایی شدن باید به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین تأیید "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا نیز برسد.
 
آمریکا همواره به منظور افزایش فشار بر دولت ایران در راستای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور تحریم های یکجانبه‌ای را علیه ایران به تصویب رسانده و از دیگر کشورهای هم پیمان خود نیز خواسته است تا این تحریم‌های را اجرا کنند، اما بسیاری از گزارش‌های منتشر شده بویژه توسط رسانه‌های آمریکایی از این امر حکایت دارد که حتی خود آمریکا نیز معتقد است که بدون ادامه تجارت با ایران ادامه حیات برای این کشور میسر نخواهد بود.
 
 چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد وزارت خزانه‌داری آمریکا هزاران مجوز محرمانه برای ادامه تجارت شرکت‌های آمریکایی با ایران صادر کرده است. همین امر نشان می‌دهد حتی خود آمریکا نیز تمایلی به اجرای این تحریم‌ها ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها