کد خبر: ۳۰۵۴۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام جم، استعداد تنها پيش نيازي براي رسيدن موفقيت بالا در هر زمينه کاري است. افرادي که از مهارت هاي ميان فردي و ارتباطي بالايي برخوردارند، معمولا در اين زمينه از رقباي خود پيشي مي گيرند.
ديل کارنيج، يک قرن پيش به اين موضوع مهم پي برد و شروع به تدريس مهارت هاي صحبت و برنامه هاي آموزشي موفقيت شخصي کرد که خيلي زود مورد استقبال افراد زيادي قرار گرفت. او به کمک همکارانش برنامه آموزشي را، بر اساس درس هايي از زندگي افراد موفقي مانند توماس اديسون و تئودور و فرانکلين روزولت، همراه با متون روانشناسي تدوين کرد.
معروف ترين اثر او، ” چگونه با ديگران دوست شويم و روي مردم تاثير بگذاريم”، که در سال 1936 منتشر شد مجموعه از دروس تدريسي او است. بيش از 15 ميليون نسخه از کتاب او به فروش رفته است.
بر اساس نظر کارنيج، در ادامه به 6 ويژگي افراد محبوب اشاره شده است که باعث مي شود تا ديگران دست از مخالفت با آنها بردارنند و به آنها را کمک کنند.

1. آنها به ديگران علاقه دارند
کرنيج مي گويد يک فرد موفق به گونه اي عمل مي کند که حتي پايين ترين افراد زير دستش هم از شهرت او صحبت مي کنند براي مثال با همه آنها صحبت مي کند و احوال شان را مي پرسد و به آها احترام مي گذارد.

2. آنها لبخند مي زنند
چالز شواب، که تحت نظارت اندرو کارنيج از کارمند ساده اي تبديل به يک مدير بسيار پردرآمد شد، ادعا کرد که لبخند او ميليون ها دلار ارزش دارد.
کارنيج نوشته است : او احتمالا حقيقت را درک کرده است، به اين دليل که شخصيت، ابهت و توانايي جذب مردم باعث موفقيت او شده است. يکي از موثرترين عوامل موفقيت او لبخند مسحورکننده او بوده است.

3. آنها مردمي را که مي بينند به خاطر مي آورند
کارنيج از سياستمداري، در مورد رمز موفقيتش سوال کرده است. او درپاسخ مي گويد که توانايي او براي مذاکره با سياستمداران به تجربيات زماني بر مي گردد که يک فروشنده سيار بود. از هر مشتري در مورد نام و خانواده اش سوال مي کرد . اين اطلاعات را به صورت او تطبيق مي داد تا در ديدار بعدي او را به خوبي به خاطر آورد. کارنيج مي گويد : بياد داشته باشيد که نام هر کسي خوشايند ترين واژه براي اوست”.

4. مردم را به صحبت در مورد خود ترغيب مي کنند
بسياري از افراد زماني که در مورد دانسته هاي خود صحبت مي کنند، در شرايط دشوار هم آرام مي شوند. کرانيج نوشته است : در يک مهماني گياه شناس ماهري را ديدم و از او سوال هايي در رابطه با نحوه کارش پرسيدم. بعد از ساعت ها صحبت، در زمان خداحافظي به من گفت که جذاب ترين سخنور زندگي اش را ديده است.

5. از علايق ديگران آگاهند
کارنيج نوشته است : فرد محبوب مي تواند دايره المعارف ارزشمندي از اطلاعات را به همراه دارد. براي مثال يکي از سياستمداران خارجي، زماني که مهمان داشت، شب قبل را تا ديروقت به مطالعه در مورد موضوعات مورد علاقه او مي پرداخت.

6. آنها به روش هوشمندانه اي باعث مي شوند تا افراد احساس ارزشمندي کنند
کارنيج مي گويد که فيلسوف ويليام جيمز، موثرترين قانون هدايت انسان را بيان کرد. عميق ترين اصل در طبيعت انسان تمايل به مورد قدرداني قرار گرفتن است. تقدير و تحسين خود را نسبت به ديگران ابراز کنيد. وسعي کنيد ديگران را به اندازه ايي مورد تحسين قرار دهيد که ترغيب به ادامه راه شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها