کد خبر: ۳۰۵۲۸۰
زمان انتشار: ۲۲:۲۴     ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
آرسنال در مرحله گروهي رقابت هاي اين فصل ليگ قهرمانان هم دوم شد تا هوادار اين تيم باز هم نگران روبرو شدن با يکي از قدرت هاي برتر اروپا در مرحله يک هشتم نهايي باشند.
به گزارش "ورزش سه"، اما وقتی قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی انجام شد و قرار شد آنها در این مرحله با موناکو روبرو شوند، آرسن ونگر و همه توپچی ها امیدوار شدند که بعد از 4 سال می توانند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند و در جمع 8 تیم برتر چمپیونزلیگ قرار بگیرند؛ ولی اوضاع اصلا آنطور که آنها انتظار داشتند، پیش نرفت. دیدار رفت در امیریتس قرار بود صعود آرسنال به دور بعد را قطعی کند اما به یک کابوس تمام عیار برای ونگر و شاگردانش تبدیل شد. شکست 3-1 در خانه، امیدهای آرسنال برای رسیدن به مرحله بعد را بسیار کمرنگ کرد؛ هرچند آرسنالی ها در این فصل نشان داده اند که راه شکست دادن حریفان بزرگ در خانه را یاد گرفته اند. پیروزی مقابل منچستریونایتد در الدترافورد در یک چهارم نهایی FA Cup این امیدواری را برای هواداران آرسنال ایجاد کرد که می توانند در خانه موناکو هم به پیروزی برسند. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به چند دستور تاکتیکی که ونگر برای پیروزی در دیدار برگشت مقابل موناکو باید به کار بگیرد:





نیمکت نشین کردن مرتساکر

شاید این تصمیم سخت گیرانه به نظر برسد اما این ملی پوش سابق آلمانی چندان آماده به نظر نمی رسد. هرچند او د ر تابستان گذشته، به همراه تیم ملی کشورش جام جهانی را فتح کرد اما عملکرد او در رقابت های این فصل در ترکیب آرسنال، چندان چنگی به دل نزده است. او در دیدار رفت مقابل موناکو فاجعه بار ظاهر شد و با توجه به اعتماد به نفس ضربه خورده اش، بهتر است در چنین دیدار حساسی در ترکیب اصلی توپچی ها به کار گرفته نشود. نمایش های عالی ناچو مونرئال و قدرت حمل توپ او، این مدافع اسپانیایی را به گزینه ای مناسب برای قرار گرفتن در قلب خط دفاعی تبدیل کرده است. کیه رون گیبس هم می تواند به جای مونرئال در دفاع چپ بازی کند.



ترک عادت جدید

تحول اخیر آرسنالی ها و پیروزی های شان مقابل منچسترسیتی درلیگ برتر و برابر منچستریونایتد در FA Cup، به دلیل شیوه تاکتیکی جدید آنها بود. تیم های ونگر همیشه به دنبال حفظ مالکیت توپ بودند؛ کاری آنها در دیدارهای اخیر ترجیح می دهند به تیم حریف بسپارند و در مقابل، منتظر استفاده از ضدحملات بمانند؛ اما این شیوه مطمئنا در دیدار مقابل موناکو جواب نخواهد داد. آرسنال برای صعود به زدن سه گل در خانه موناکو نیاز دارد و برای رسیدن به این هدف، باید ابتکار عمل را خودشان در دست بگیرند. سپردن مالکیت توپ و منتظر ماندن برای ضدحملات، در چنین شرایط معقول به نظر نمی رسد.




بستن فضاهای بین خطوط

البته صحبت کردن در این مورد ساده است اما این دقیقا همان نقطه ضعفی است که آرسنالی ها در دیدار رفت به شدت از آن ضربه خوردند. حتی دیمیتار برباتوف، ستاره بلغاری موناکو، هم در پایان بازی رفت اعلام کرده بود که می دانست بین خط دفاع و خط حمله آرسنال، فضای زیادی برای حرکت کردن وجود دارد؛ فرصتی که برای مهاجمی در اندازه های او، مانند یک هدیه گران بهاست. البته پرسینگ تیمی مشکلات خودش را دارد اما این ریسکی است که ونگر در این دیدار باید به آن تن بدهد.





استفاده از والکات در ترکیب اصلی

وقتی تئو والکات در دیدار رفت به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت، دقیقا همان کیفیتی را به توپچی ها اضافه کرد که به آن نیاز داشتند. او با سرعت خیره کننده و تکنیک قابل ملاحظه اش می تواند شب سختی را برای مدافعان موناکو رقم بزند. شاید او در کارهای دفاعی چندان موثر نباشد اما ونگر برای این دیدار باید بیش از هر چیز به حمله کردن از دقیقه یک فکر کند.





بازی کردن با دو مهاجم

شاید دست ونگر برای تغییر تاکتیک چندان باز نباشد اما با توجه به آمادگی این روزهای الیویه ژیرو و نمایش عالی دنی ولبک در دیدار مقابل منچستریونایتد در الدترافورد، استفاده از این دو در کنار هم، در دیداری که حکم مرگ و زندگی را برای توپچی ها دارد، چندان عجیب نخواهد بود. هرچند استفاده از دو مهاجم این روزها در فوتبال اروپا چندان متداول نیست اما فراموش نکنیم که یکی از بهترین پیروزی های اروپایی آرسنال با هدایت ونگر یعنی پیروزی 5-1 مقابل اینتر در سن سیرو، با چنین سیستمی به دست آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها