کد خبر: ۳۰۴۸۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
نمايندگان مجلس در لايحه خروج از رکود شرايط اجرايي شدن مصوبات اقتصادي شورايعالي امنيت ملي که در اثر تحريم‌ها عليه ملت ايران اعمال شده را مشخص کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني صبح امروز (دوشنبه) پارلمان لايحه رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور اعاده شده از شوراي نگهبان را مورد بحث و بررسي قرار داده و چند بند از اين لايحه را با اصلاحاتي براي تأمين نظر آن شورا به تصويب رساندند.

مجلس مصوب کرد تا رفع کامل تحريم‌ها عليه ملت ايران مصوبات هر يک از شوراهاي فرعي شوراي امنيت ملي که داراي آثار اقتصادي، تجاري، مالي و مرتبط با سرمايه‌گذاري، توليد، صادرات و واردات است بايد تا 48 ساعت پس از تصويب براي همه اعضاي ثابت شورايعالي امنيت ملي ارسال شود. چنانچه هر يک از اعضاي مذکور تا 10 روز کاري ايرادي نگيرند، مصوبه قابل اجراست و در صورت وصول ايراد طي مدت مذکور، شوراي فرعي موظف به رفع آن است. در غير اين صورت مصوبه بايد به تصويب شورايعالي امنيت ملي برسد. مصوبات شوراي فرعي نبايد خلاف قوانين موضوعه کشور باشد.

مجلس مقرر کرد سازمان بورس و اوراق بهادار با تصويب شورايعالي بورس و اوراق بهادار مي‌تواند بخشي از منابع داخلي خود را به شکل سپرده در اختيار صندوق توسعه ملي قرار دهد. صندوق توسعه ملي نيز مجاز است تا يک درصد از منابع سالانه خود را از طريق سپرده‌هاي خود در بانک‌هاي عامل در اين صندوق سپرده‌گذاري نمايد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها