کد خبر: ۳۰۴۸۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
فارس/ يک خبرگزاري غربي درباره دور تازه مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه ۵+۱ گزارش داد: «به نظر مي‌رسد آمريکا درخواست برچيدن همه فعاليتهاي هسته‌اي ايران را رها کرده است».

يک خبرگزاري غربي بر انصراف آمريکا از درخواست توقف همه فعاليتهاي هسته‌اي ايران و پذيرش يک برنامه هسته‌اي کوچک قابل کنترل و راستي آزمايي تاکيد کرد.

در گزارش خبرگزاري فرانسه با عنوان «کري و ظريف وارد دور حساس مذاکرات هسته‌اي مي‌شوند» آمده است:‌«مذاکرات هسته‌اي روز دوشنبه با حضور وزير خارجه آمريکا و همتاي ايراني وي در سوئيس وارد هفته‌اي حساس مي‌شود».

براساس اين گزارش، «در حالي که زمان در حال اتمام است، کري و ظريف قصد توافق بر سر خطوط کلي و رئوس مطالب توافق تا پايان ماه هستند. توافق کامل قرار است تا اول جولاي انجام گيرد».

خبرگزاري فرانسه در اين گزارش از آنچه «فشارهاي داخلي در ايران و آمريکا» بر روي مذاکره‌کنندگان هسته‌اي خوانده تاکيد مي‌کند حال آنکه در ايران همه مقامات ارشد جمهوري اسلامي از رهبر معظم انقلاب گرفته تا ديگر مقامات بر حمايت کامل از تيم مذاکره ايراني تاکيدات مکرر داشته‌اند.

در گزارش آمده است: «با وجود نگراني اسرائيل،‌ جمهوريخواهان و متحدان خليج فارس واشنگتن، دولت آمريکا به نظر مي‌رسد از تاکيد بر اينکه ايران بايد همه فعاليتهاي هسته‌اي را برچيند انصراف داده است و به جاي آن به نظر آماده پذيرش برنامه کوچک هسته‌اي تحت کنترلهاي شديد و احتمالا انتقال مواد هسته‌اي ايران به خارج از کشور شايد به روسيه باشد».

اين گزارش در حالي منتشر شده که پيشتر ويليام برنز، قائم مقام سابق وزارت خارجه آمريکا در اظهاراتي گفت که ايراني‌ها به دانش و فناوري غني‌سازي دست يافته‌اند و ديگر دوران برچيدن غني‌سازي در ايران، گذشته است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها