کد خبر: ۳۰۴۷۷۶
زمان انتشار: ۰۱:۲۵     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
در جمع مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد پردیس
هاشمی‌رفسنجانی که پیش از این منتقدان را به نتانیاهو تشبیه کرده بود، این بار این منتقدان مذاکرات هسته‌ای را با سناتورهای آمریکایی همزبان دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان و دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد واحد پردیس، با تبریک پیشاپیش سال نو، به فضای سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عده‌ای تحت تأثیر ادبیات مارکسیست‌ها می‌خواستند همه چیز را دولتی کنند.


هاشمی‌رفسنجانی درباره آزادی بیان که از سؤالات دانشجویان بود، گفت: آزادی بیان، نتیجه آزادی اندیشه است که کسی نمی‌تواند مانع اجرای این دستور رهبری در دانشگاه‌ها شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برخورد با علی مطهری در شیراز را حادثه‌ای ننگین و کاملاً  برخلاف مصالح دانست و گفت: متأسفانه کسانی دست به چنین اقدامی زده‌اند که ادعاهای دینی و انقلابی دارند.



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی که «چرا دانشجویان می‌ترسند؟» گفت: ترس اگر مثبت باشد، سازنده است. آن‌گونه که انسان پس از آفرینش در خوف و رجا به سوی کمال می‌رود.

وی« ليْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» را یک اصل قرآنی دانست و گفت: اصلاح جامعه یک کار بسیار مهم و تدریجی است و نباید ناامید شد.


وی در خصوص همزبانی دلواپسان با سناتورهای آمریکایی، پاسخ داد: مطمئناً این همزبانی قراردادی نیست، ولی نگاه مشترک آنها در دوری از مذاکره و دامن زدن به جنگ‌های لفظی، آنان را در یک مسیر قرار داده است.

وی نفوذ لابی صهیونیست‌ها در مجلس‌ آمریکا را بسیار قوی و پر نفوذ خواند و گفت: غرب می‌خواست با تمرکز صهیونیست در خاورمیانه از شرّ آنها دور شود، اما می‌بینید که چگونه این شر دامن آنها را حتی در کنگره‌ها گرفته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها