کد خبر: ۳۰۴۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۲۴     ۲۳ آذر ۱۳۹۰
وزیر آموزش و پرورش از تدوین کتاب مهارت زندگی و کار و فن آوری برای ششم ابتدایی خبر داد.

خبرگزاری پانا: حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم نواخته شدن زنگ پژوهش که صبح امروز در هنرستان آزادگان منطقه یک تهران برگزار شد با اشاره به رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند با کار پژوهشی 500 پژوهشگر دانشگاهی و حوزوی تدوین شده است.

وی ادامه داد: این سند جزو محکمترین قوانینی است که تنظیم شده است و اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تفکر، اندیشه، خلاقیت و نوآوری است.
حاجی بابایی با بیان اینکه دانش آموز از حفظ محوری باید به تفکر محوری روی بیاورد، اظهار کرد: هر فعالیتی که در آموزش و پرورش انجام می شود باید در راستای تفکرمحوری دانش آموز باشد.
وزیر آموزش و پرورش پژوهش در کشور را یک اضطرار عنوان کرد و گفت: پژوهشی مفید است که منتهی به عمل و تولید شود که یکی از ویژگی های هنرستان ها انباشته نشدن علوم در آن است و آنچه که هنرجو می آموزد جنبه عملی پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته 6 درصد به دانش آموز هنرستان ها افزوده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 41 درصد دانش آموزان در هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند که این تعداد در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در دبیرستان ها نیز تمام دانش آموزان باید یک مهارت را بیاموزند و همچنین کتاب مهارت زندگی و کار و فن آوری برای ششم ابتدایی تدوین می شود.
حاجی بابایی با اشاره به اهمیت کار پژوهش در دوره ابتدایی افزود: 6 هزار مدرسه ابتدایی طرح جابربن حیان را اجرا کرده اند تا دانش آموزان ابتدایی کار پژوهشی را بیاموزند.
وی تصریح کرد: تمام دنیا بر روی ابتدایی و پیش دبستانی سرمایه گذاری می کنند و امیدواریم بتوانیم از ابتدایی تا دوره دکتری با همکاری وزارت علوم دانش آموزی تربیت کنیم که آینده ساز ایران اسلامی باشد و همچنین تحولی عظیم در آموزش و پرورش شکل بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها