وی افزود: در مقایسه با عملکرد سایر شرکت ها، راه اندازی خطوط جدید به سرعت انجام شده و محصولات متنوعی در سال 93 در مسیر تولید قرار گرفته است و به جرات می توان گفت در خودروسازی های داخلی تا کنون رشد با این سرعت صورت نپذیرفته است.
مدیرعامل گروه سایپا با اشاره به لزوم تلاش بیشتر در سال 94 گفت: در سال جدید باید برای داخلی سازی محصولات، فعالیت بیشتری انجام داد. ساخت خودرو به صورتC.K.D سودآوری مناسبی برای شرکت ندارد، لذا باید تلاش کنیم تا داخلی سازی را افزایش دهیم و امیدواریم در سال آینده به برنامه های تولیدی که از قبل پیش بینی کرده ایم برسیم.
وی افزود: در طی سه سال گذشته عمده تلاش گروه سایپا در تثبیت تولید و توسعه محصول بوده است و برای سال 94 علاوه بر این موارد و افزایش تولید باید بر روی کیفیت محصول و خدمات پس از فروش نیز گام برداریم.
وی با اشاره به لزوم تولید روزانه 2400 دستگاه در سال آینده افزود: افزایش تولید در سال جدید بسیار مهم است به نحوی که باید حداقل تولید در روز به 2200 دستگاه برسد و با برنامه ریزی این تعداد را به 2400 دستگاه در روز برسانیم.
مدیرعامل گروه سایپا افزایش صادرات را ضروری دانست و گفت: برای سال آینده صادرات باید توسعه یابد بر همین اساس 48 هزار دستگاه صادراتی در تولید پیش بینی کرده ایم و انتظار داریم صادرات گروه سایپا در سال آینده 100 درصد افزایش یابد هرچند که با چالش های بسیاری روبرو هستیم.
وی افزود: باید این موضوع را مدنظر قرار داد که ورود به 50 درصد بازار جهانی برای سایپا الزامی است و از امروز باید استاندارد های چند سال آینده را نیز در تولید مدنظر قرار داده و دنبال کرد و توسعه صادرات را با بهبود وضعیت کیفی محصولات پیگیری کرد.
مدنی تلاش برای خودکفا کردن محصولات جدید را از دیگر برنامه های سایپا دانست و گفت: قطعه سازان ما در این زمینه فعالیت های مناسبی را انجام داده اند و می توانند در داخلی سازی کمک زیادی کنند و در این راستا باید انعقاد قرارداد ها با قطعه سازان با سرعت بیشتری صورت پذیرد.
وی همچنین با اشاره به فروش سهام و دارایی های مازاد در گروه خودروسازی سایپا افزود: ادغام کردن، منحل کردن و یا فروش شرکت های گروه و همچنین فروش دارایی ها و سهام مازاد طی سال گذشته در راستای افزایش نقدینگی صورت پذیرفته است و با این روند حرکت سرعت می یابد و باید تلاش کنیم که وضعیت رو به بهبود رود و بر این اساس در پایان تعداد شرکت های زیر مجموعه گروه بیش از 60 شرکت نباشد.
مدیرعامل گروه سایپا لزوم تلاش برای رسیدن به تکنولوژی روز دنیا را ضروری دانست و گفت: عقب ماندن از تکنولوژی های روز دنیا و عدم برنامه ریزی مناسب تجاری از عوامل شکست خواهد بود و در زمینه برنامه ریزی تجاری باید در حد توان با توسعه محصول سعی در بهبود وضعیت فعلی خود داشته باشیم.
وی تصریح کرد: برای دست یابی به تکنولوژی روز دنیا نیز فعالیت های مشترکی با دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران صورت گرفته که موجب درک بیشتر دانشجویان از صنعت خودرو شده است و این عوامل کمک شایانی در راستای پیشبرد اهداف بلند مدت گروه سایپا خواهد داشت و این روند باید با برنامه ریزی شدت یابد.