کد خبر: ۳۰۴۲۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران/ اکبر فاضل دندانپزشک گفت: دندان ممکن است در اثر سابقه‌ي قبلي با خوردن غذاهاي نرم يا سفت در خواب يا بيداري دچار شکستگي شود.شايع‌ترين دليل پوسيدگي بين دو دندان است چرا که محل گير غذاست و منجر به آسيب قسمت عاج دندان مي‌شود. اين پوسيدگي به وضوح ديده نمي‌شود اما از داخل پيشرفت کرده و به ميناي دندان نزديک شده که در اين مرحله دندان با اندک فشار شکسته مي‌شود. راه حل براي اين نوع پوسيدگي استفاده از نخ دندان است.

کي پور عنوان کرد: ديگر عامل نادر براي شکستگي دندان قروچه است که ضربات وارد شده در اثر اين معضل باعث سايش و از بين رفتن ميناي دندان مي‌شود و خود سبب افزايش آسيب پذيري بيشتر دندان مي‌گردد.
عامل سوم شکستگي، جنس دندان است. افرادي که داراي دندان‌هاي آهکي يا گچي هستند يعني نسبت مواد آلي به مواد معدني دندان آنها متغير و ايده‌ال نباشد.
جنس دندان‌ها بسته به موارد ژنتيکي يا اکتسابي است. در مورد عامل اکتسابي مي‌توان به تغذيه جنين و تغذيه‌ي کودک در خردسالي بستگي دارد.اين افراددر اثر فشار به دليل ضعيف بودن دندان هايشان بيشتر در معرض آسيب‌ها قرار مي‌گيرند.

وي در ادامه اظهار کرد: ممکن است دندان در اثر عوامل مختلف ترک بردارد و فرد متوجه نشود که در طول زمان اين ترک توسعه پيدا مي‌کند و دندان شکسته مي‌شود.

وي در پايان راجع به عامل پنجم افزود: خوردن غذاهاي سرد و گرم که به صورت متوالي خورده مي شوند و اين ها نيز باعث ترک‌هاي ريز مينايي شده و در اثر فشار هر چند کم مي‌شکنند.
شايان ذکر است، که آب نمک به دندان استحکام نمي‌دهد و تنها دهان را ضد عفوني کرده و روند پوسيدگي را به تأخير مي‌اندازد. همچنين فلورايد‌ها به تقويت ميناي دندان بسيار کمک مي‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها