کد خبر: ۳۰۴۱۱۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۰     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس، گفت: متاسفانه همچنان زندانها آموزشگاه خوبي براي مجرمين تازه کار است.
محمد علي اسفناني گفت: اخيرا طرح تحقيق و تفحص از سازمان زندانها را در دستور کار قرارداده ايم. خودم هم بارها از زندانها بازديد کرده ام و اين بازديدها از ساير سازمانهاي دستگاه قضا هم بوده است. البته بايد بگويم وضعيت زندانها به هيچ عنوان قابل قبول نيست اما بعنوان نماينده فريدن بايد بگويم که زندان فريدن بهترين وضعيت را دارد با اين حال متاسفانه همچنان زندانها آموزشگاه خوبي براي مجرمين تازه کار است.

وي در مورد علت تحقيق و تفحص از سازمان زندانها توضيح داد: عمده ترين مشکل در بحث نگهداري است و سرانه هر زنداني کم است. امسال بودجه زندانها ۷ درصد افزايش داشته و با تورمي که از سال گذشته بوده اين رقم بسيار ناچيز است که با آمدن پابندهاي الکترونيکي و زندانهاي باز، بحث سرانه مشکل ساز خواهد بود.

اسفناني با اشاره به حضور ساير مسئولان قضائي براي پاسخگويي در کميسون قضائي گفت: رئيس پزشکي قانوني براي اتوبوس اسکانيا و رئيس سازمان زندانها و وزير دادگستري براي پاسخگويي به سئوالات قضايي، بارها به کميسيون دعوت شده اند.

عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس با اشاره به چگونگي تولد يک طرح در کميسيون گفت: دو شيوه داريم چون خودمان در دستگاه قضا کار کرديم انتقادات و ضعف ها را ديده ايم و مي توانيم در قالب طرح به تصويب برسانيم و روش دوم براي تولد طرح در دعوت هايي است که در مجالس و محافل حقوقي به ما داده مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها