کد خبر: ۳۰۴۱۱۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۰     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
باشگاه خبرنگاران/ عمراني، متخصص حلق، گوش و بيني گفت: سوت گوش و يا زنگ‌نوايي که هنوز دانش پزشکي در شناسايي کافي و درمان آن کامل نشده است.

رخي بسامد‌ها (فرکانس‌ها) در صداهايي که به گوش ما مي‌خورد ممکن است اين بسامدها در دامنه شنيداري انسان نباشد. دامنه شنيداري از چند صد هرتز تا چهار هزار هرتز مي‌باشد. پس بالاي 80000 هزار هرتز را به خوبي نمي‌شنويم.

وي در ادامه عنوان کرد: صداهاي بسيار بلند، کار کردن در فضاهايي که بالاي 85000 دسي‌بل سروصداي محيطي است که ما به آن‌ها آلودگي صوتي مي‌گوييم برخورد با صداهاي شديد، گلد صوتي يا ضربه صوتي مثلاً شليک گلوله، بوق‌هاي بلند، صداي ترقه، موج انفجار. اين ضربه صوتي مي‌تواند باعث ايجاد ضربه صوتي به صورت گذرا يا حتي دائمي شود. بلند گوش کردن به صدا، زياد کردن صداي موبايل به ويژه هدفون و گوش کردن به موسيقي با صداي بلند در هدفون هم آسيب به گوش مي‌زند هم سوت گوشي پايداري در گوش ايجاد مي‌کند.

عمراني افزود: متأسفانه داروهاي آشکار و توانمندي در رابطه با سوت گوش فراهم شده است که آن را کاهش دهيم اما تأکيد مي‌شود برخي اقدامات و تغيير رفتارها با صداي بلند مي‌توانند سوت گوش را بهتر کنند انجام دهند. پرهيز از نگراني، افسردگي و دلهره که مي‌توانند سوت گوش را بدتر کنند اين گونه سوت‌هاي گوش در سکوت زمان خوابيدن يا زماني که صداي زمينه‌اي وجود ندارد، بدتر مي‌شوند.

وي در پايان بيان کرد: گونه‌اي سوت‌هاي گوشي داريم که همانند ضربان قلب است با فعاليت، افزايش فشار خون حرص خوردن و تقلا بيشتر مي‌شود.

سوت گوش ديگر همانند ضربه است به صورت تق تق يا روي ميز ضربه زدن که به يک صورت اسپاسم‌هاي ظريف گوش مياني است که پرده را مي‌کشد و اگر در درازمدت ادامه پيدا کند بايد با پزشک متخصص گفتگو شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها