کد خبر: ۳۰۳۸۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
نشریه لوفیگارو در خبری از دیدار حسابرس کل وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه با رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در حاشیه سفر اخیر چهار نماینده پارلمان فرانسه به دمشق پرده برداشت.

به گزارش پایگاه 598، این نشریه نوشت: در این دیدار که به صورت کاملا محرمانه در حاشیه دیدارهای دو هفته پیش چهار نماینده پارلمان فرانسه در سوریه برگزار شد، مسئولان دو کشور درباره مبارزه علیه تروریسم گفت‌وگو کردند.

نزدیکان پاتریک باراکان، حسابرس کل وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه و یک منبع آگاه از دمشق اعلام کردند که وی و دو میانجی‌ دیگر به نام‌های استفان راویون و ژروم توسن، چهار نماینده پارلمان فرانسه را در دیدار با بشار اسد که 25 فوریه برگزار شد، همراهی کردند.

ولی نمایندگان از دیدار این فرستادگان با مسئولان سوری بی‌خبر بودند. این دیدارها در راستای بررسی اقدامات دو کشور برای از سرگیری همکاری امنیتی که از فوریه 2012 به دلیل قطع روابط دیپلماتیک از طرف پاریس انجام شده بود، برگزار شد.

دیدار سه نماینده، فرانسوی که با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برگزار کردند باعث عصبانیت فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری و مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه شد.

قبل از دیدار با ژانرال علی مملوک، اطرافیان پاتریک باراکان اداره کل امنیت داخلی و یکی از مسئولان امنیت خارجی را مطلع کرده بودند ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت.

یکی از مسئولان امنیتی فرانسه اظهار کرد: ما قصد داریم یک کار تکنیکی انجام دهیم. سیاستمداران برنامه خود را دارند و برای ما مهم کاهش تهدیدی است که با سفر صدها جوان به سوریه برای کشور اتفاق می‌افتاد.

پاتریک باراکان در بازگشتش به پاریس با اداره‌های امنیت داخلی و خارجی کشور گفت‌وگو کرد و یک گزارش در اختیار مشاور فرانسوا اولاند قرار داد.

به گفته یکی از نزدیکان باراکان، دیدار یک ساعته او با علی مملوک درباره فرانسوی‌هایی که در سوریه علیه این کشور می‌جنگند، فرانسوی‌هایی که در زندان‌های سوری هستند، پاسپورت‌هایی که دمشق در اختیار گرفته است و همچنین واقعیت عملیاتی حملات بوده است چرا که اگر روزی فرانسه به داعش حمله کند می‌بایست که اطلاعاتی داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها