کد خبر: ۳۰۳۶۳۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
هفته بيست و سوم ليگ‌برتر از فردا شروع مي‌ شود، هفته واپسين ليگ فوتبال در سال 93، در حالي برگزار مي‌شود که رقابت در صدرجدول سخت تر و فشرده تر شده است.
به گزارش "ورزش سه" 23 نکته از هفته بیست و سوم لیگ را مرور می‌کنیم.

1. هفته 23، یکی از طولانی ترین هفته های لیگ است. در هفته 23 لیگ، 22 روز طول می‌کشد، این مسابقات با 4 بازی شروع شده و تا دیدار سایپا، ملوان در روز 14 فروردین ادامه می‌یابد.

2. بهترین بازی لیگ از حیث رتبه تیم ها، دیدار استقلال و نفت است که طی آن، تیم های اول و سوم لیگ به مصاف هم می‌ روند.

3. در بازی های هفته 23، دیدار تراکتورسازی و راه‌آهن، بازی ویژه ای است. تیم دوم و تیم شانزدهم به مصاف هم می‌روند، بیشترین فاصله در موقعیت تیم ها مربوط به همین بازی است.

4. در بازی استقلال و نفت اتفاق ویژه ای رخ می‌ دهد، استقلال دارنده بیشترین برد (12 برد) به مصاف نفت می‌رود که کمترین باخت را دارد (2 باخت)

5. در 2 بازی، مربیان هر 2 تیم تغییر یافته اند حمید درخشان و بهروز مکوندی در بازی پرسپولیس و نفت‌مسجدسلیمان و فرهاد کاظمی و تونی اولیویرا در بازی تراکتور و راه‌آهن، مربیان این 2 بازی هستند.

6. بازی فولاد و گسترش فولاد، بازی تیم های تلخکام لیگ است. فولاد در 5 بازی اخیر خود و گسترش فولاد در 7 بازی آخر خود برنده نشده اند.

7. 23 بازیکن در هفته 23 لیگ محروم هستند، 2 تمی با 2 یار محروم بیش از سایرین متضرر هستند مایکل اومانا و محمد نوری از پرسپولیس و اکبر صادقی و ایگور پراهیچ از پدیده این تیم ها هستند.

8. بازی تراکتورسازی و راه‌آهن بازی بهترین خط حمله (تراکتورسازی با 39 گل) و بدترین خط دفاع (راه‌آهن با 34 گل) است.

9. بازی های هفته 23 چنان است که هیچ تیمی جز راه‌آهن موقعیت صعود یا سقوط بیش از 2 پله ندارد، راه‌آهن اگر تراکتورسازی را ببرد می‌ تواند 3 پله بالا بیاید.

10. دیدار استقلال و نفت، دیدار 2 تیمی است که هر 2 هفته گذشته برده اند، آنها به ترتیب نفت‌مسجدسلیمان و گسترش فولاد را برده اند.

11. بازی پرسپولیس و نفت‌مسجدسلیمان بازی تیم هایی است که هفته گذشته به ترتیب برابر تراکتورسازی و استقلال بازنده شده اند.

12. دیدار نفت و استقلال یک وجه مشترک دارد، نفت دومین خط دفاع برتر لیگ و استقلال دومین خط حمله برتر لیگ را دارند.

13. هر 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، این هفته میهمان هستند. تراکتورسازی، پرسپولیس، فولاد و نفت این هفته به ترتیب میهمان راه‌آهن نفت‌مسجدسلیمان، گسترش فولاد و استقلال تهران هستند.

14. هفته 23، هفته آخر لیگ در سال 93 است.

15. 117 بازیکن در هفته 23 لیگ 2 اخطاره، 4 اخطاره، 6 اخطاره و 8 اخطاره هستند و در آستانه محرومیت قرار دارند.

16. درخشان و حسین فرکی در هفته 23 از یک نیم فصل حضورشان در لیگ سپری می‌ شود، آنها در بازی های رفت، درست از بازی برابر همین حریفان کارشان را شروع کرده اند.

17. در پایان دور رفت مسابقات این هفته تراکتور، استقلال و سپاهان با 19، 18 و 15 امتیاز اول تا سوم بوده اند.

18. در 2 بازی هفته 23، مربیان 2 تیم همبازی بوده اند. قلعه‌نویی و منصوریان مربیان استقلال و نفت در استقلال 3 همبازی بودند و مرفاوی و گل‌محمدی، مربیان پیکان و ذوب‌آهن، سال 72 در تیم‌ملی همبازی بودند.

19. در هفته 23 لیگ، تنها 2 بازیکن را داریم که بیش از 0.5 گل در هر بازی زده اند، ادینهو و سجاد شهباززاده این 2 مرد هستند.

20. در بازی های دور رفت 3 میهمان برابر میزبان خود برنده شدند. سپاهان در مشهد، استقلال‌خوزستان در قم و سایپا در بندرانزلی به ترتیب پدیده، صبا و ملوان را بردند.

21. بهترین برد دور رفت مسابقات هفته را تراکتورسازی با برد 4 ـ یک برابر راه‌آهن ثبت کرد.

22. در 3 بازی، تیم های رقیب سابقه حداقل 40 ساله حضور در فوتبال ایران را دارند. راه‌آهن و تراکتور، سپاهان برابر پیکان و بالاخره استقلال و نفت، 6 تیم این سه بازی را می‌ سازند.

23. هیچ کدام از 2 تیم 41 امتیازی لیگ یعنی نفت و تراکتورسازی در صورت برد، به معیار قهرمانی یعنی 2 امتیاز به ازای هر بازی نخواهند رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها