کد خبر: ۳۰۳۲۴۹
زمان انتشار: ۲۱:۰۴     ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
منصور پورحيدري عضو هيات مديره باشگاه استقلال با سابقه طولاني مربيگري در اين باشگاه، مربي عليرضا منصوريان و امير قلعه‌نويي سرمربيان دو تيم نفت و استقلال بوده است.
به گزارش پایگاه 598،پورحیدری که از دهه 50 کنار استقلال بوده و در سمت های مختلف آبی ها را کمک کرده کمی قبل از بازی حساس استقلال مقابل نفت پاسخ این سوال ما را می‌ دهد که چه تفاوتی بین علیرضا منصوریان و امیر قلعه‌نویی هست. چه چیزهایی این دو را شبیه به هم می‌ کند و عامل مفارقتشان است؟

هر دو محبوب بودند

من نمی‌ توانم بگویم که پنجشنبه علیرضا منصوریان که محبوب استقلالی ها هست روبه‌روی تیم سابقش قرار می‌ گیرد. واقعیت این است که هم علیرضا منصوریان و هم امیر قلعه‌نویی هر دو محبوب طرفداران هستند و دلیل آن هم موفقیت هایی است که این دو نفر برای استقلال به دست آوردند. آنها هر دو در زمان خودشان بازیکنان تاثیرگذاری بودند.

سبک فوتبالی شان خیلی شبیه بود

من سابقه مربیگری با هر دوی آنها را دارم. هم منصوریان و هم قلعه‌نویی بازیکنان بسیار باهوشی بودند و البته پست بازی شان هم تقریبا شبیه هم بود، آنها در زمین بازی دید بسیار خوبی داشتند و این کمکشان می‌ کرد که بتوانند بازیکنان مثبتی برای استقلال باشند.

بیشتر موفقیت های من با امیر بود

من با امیر قلعه‌نویی سال ها در استقلال کار کردم اما با منصوریان خیلی زمان زیادی نبودم. قلعه‌نویی یک رهبر فوق العاده در میانه زمین بود و من هم قهرمانی استقلال در آسیا و هم نایب قهرمانی آن را با قلعه‌نویی تجربه کردم. البته بعدا که امیر قلعه‌نویی خداحافظی کرد، کم کم علیرضا منصوریان چهره شد که او هم بازیکن خوبی بود اما من کمتر این فرصت را داشتم که با منصوریان کار کنم.

چرا سابقه ملی منصوریان بیشتر از قلعه‌نویی است؟

اینطور نیست که شما بگویید قلعه‌نویی هیچ وقت بازیکن ملی نبود، او زمانی در تیم‌ملی بازی می‌ کرد اما یک مصدومیت بد نصیبش شد که مدتی از فوتبال دورش کرد. به همین دلیل نتوانست خیلی در تیم‌ملی بدرخشد، اما از نظر آمار حرف شما درست است. منصوریان در زمینه ملی سابقه بهتری داشت، البته او بازیکن فوق العاده ای بود و دیدش در زمین بسیار عالی بود.

الان نمی‌ شود منصوریان را با قلعه‌نویی مقایسه کرد

الان نمی‌ شود در زمینه مربیگری علیرضا منصوریان را با امیر قلعه‌نویی مقایسه کرد، قلعه‌نویی سال هاست که در فوتبال ایران حضور دارد و البته موفقیت های فوق العاده ای هم کسب کرده است. اما منصوریان تازه وارد عرصه مربیگری شده. البته علیرضا منصوریان هم با تیم جوان نفت نتایج فوق العاده ای گرفته است ولی کمی زود است که بخواهیم این دو نفر را با هم مقایسه کنیم.

منصوریان بی محاباتر و قلعه‌نویی محتاط تر است

وقتی مقایسه دو سرمربی درست از آب در می‌ آید که دو طرف هم سن باشند. الان قلعه‌نویی تجربه زیادی دارد و طبیعی است که در بازی های کمی محتاط تر باشد و در واقع همه جوانب را بسنجد، اما منصوریان به خاطر اینکه جوان است بی تردید، بی محاباتر عمل می‌ کند و تیمش در حالت تهاجم شرایط بهتری را دارد.

نسل بعدی قلعه‌نویی امثال منصوریان هستند

طبیعی است که اگر روزی قلعه‌نویی در استقلال نباشد، کسانی که پیراهن این تیم را برتن کرده اند برای سرمربی شدن در این تیم در اولویت هستند. چه کسی هم بهتر از علیرضا منصوریان که الان عملکرد موفقی در استقلال دارد. البته معلوم نیست در آینده چه اتفاق هایی می‌ افتد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها