کد خبر: ۳۰۲۸۸
زمان انتشار: ۲۰:۴۸     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
ادامه سریالی پرمخاطب از تناقضات هاشمی رفسنجانی؛
سایت منتسب به حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی خبر دیدار امروز (22 آذر 90) وی را با اعضاي شوراي مركزي و داوري حزب اسلامي كار را با تیتر « هاشمی : محدودیت احزاب بی توجهی به قانون اساسی است » منتشر کرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار ؛ با ابراز تأسف از وضعیت احزاب کشور در مقطع کنونی، راه صحیح و درست برای اداره کشور را نقش‌آفرینی احزاب فراگیر، سالم و توانمند دانست./ "مقام معظم رهبری (90/7/24): اگر كسى ادعا كند كه نظام جلوى تشكيل احزاب را گرفته است، يك دروغ واضحى گفته؛ چنين چيزى نيست."
سرویس سیاسی پایگاه 598، سایت منتسب به حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی خبر دیدار امروز (22 آذر 90) وی را با  اعضاي شوراي مركزي و داوري حزب اسلامي كار  را با تیتر « هاشمی : محدودیت احزاب بی توجهی به قانون اساسی است » منتشر کرد.

در خبر مذکور این چنین آمده است: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار ؛  با ابراز تأسف از وضعیت احزاب کشور در مقطع کنونی، راه صحیح و درست برای اداره کشور را نقش‌آفرینی احزاب فراگیر، سالم و توانمند دانست.



هاشمی رفسنجانی در همین رابطه و در دیدار با دبيركل و جمعي از اعضاي حزب اسلامي كار در تاریخ 87/8/24 با اشاره به اينكه اگر بخواهيم حكومتمان ديني باقي بماند بايد به رأي مردم اهميت بدهيم، آينده كشور را سخت، اما اميدوارانه دانست و تأكيد كرد: انحصارطلبي و برخورد با احزاب و مطبوعات در شرايط حساس كنوني سم مهلك براي كشور است و اين مرحله را تنها با تقويت انسجام سياسي و وحدت ملي مي‌توان پشت‌سر گذاشت.

همچنین در بخشی دیگر از سخنان هاشمی رفسنجانی در دیدار با دبيركل و اعضاي حزب اسلامي كار در تاریخ 87/8/24 آمده است: وي تحزب را ضرورت اساسي براي كشور دانست و با تأكيد سختي فعاليت حزبي در كشور گفت: فعالان حزبي كساني هستند كه خطر مي‌كنند، لذا بايد از آنان تشكر كرد.

حال با نگاهی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان در سفر کرمانشاه، در خصوص "مسئله حزب و تحزب" بدون هیچ شرحی به واکاوی این موضوع در سخنان معظم له و تطبیق با سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی می پردازیم:

مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان کرمانشاه:
يك جور حزب، تقليد از احزاب كنونى غربى است - حالا من گذشته را كارى ندارم - احزاب كنونى غربى به معناى باشگاه‌هائى براى كسب قدرت است؛ اصلاً حزب يعنى مجموعه‌اى براى كسب قدرت. يك گروهى با هم همراه ميشوند، از سرمايه و پول و امكانات مالىِ خودشان بهره‌مند ميشوند، يا از ديگران كسب ميكنند، يا بندوبست‌هاى سياسى ميكنند، براى اينكه به قدرت برسند. يك گروه هم رقيب اينهاست؛ كارهاى مشابه اينها را انجام ميدهد تا آنها را از قدرت پائين بكشد، خودش بشود جايگزين. الان احزاب در دنيا غالباً اينگونه‌اند. اين دو حزبى كه در آمريكا به نوبت در رأس كار قرار ميگيرند، از همين قبيلند؛ اينها در واقع باشگاه‌هاى كسب قدرتند. اين نه، هيچ وجهى ندارد. اگر كسانى در داخل كشور ما با اين شيوه دنبال تحزّب ميروند، ما جلويشان را نميگيريم. اگر كسى ادعا كند كه نظام جلوى تشكيل احزاب را گرفته است، يك دروغ واضحى گفته؛ چنين چيزى نيست؛ اما من اينجور حزبى را تأييد نميكنم. اينجور حزب‌سازى، اينجور حزب‌بازى معنايش عبارت است از كشمكش قدرت؛ اين هيچ وجهى ندارد. اما حزب به معناى اول، يعنى يك كانال‌كشى در درون جامعه، براى گسترش فكر درست - چه فكر عقيدتى و اسلامى، چه فكر سياسى و تربيت كادرهاى گوناگون - بسيار خوب است؛ اين چيز نامطلوبى نيست. اجمال قضيه اين است؛ حالا تفاصيلش را ان‌شاءالله در وقتهاى ديگرى عرض ميكنيم.
(بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان كرمانشاه  1390/07/24)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
فرزند ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۱۹
۲۲
بخشی از سخنان رهبری را در نماز جمعه پس از انتخابات را ملت هرگز فراموش نمی کنند، که فرمودند:
"من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف‌نظر داريم، كه طبيعى هم هست؛ ولى مردم نبايد دچار توهم بشوند، چيز ديگرى فكر كنند. البته بين ايشان و بين آقاى رئيس جمهور از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمينه‌ى مسائل خارجى اختلاف‌نظر دارند، هم در زمينه‌ى نحوه‌ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف‌نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقاى رئيس جمهور به نظر بنده نزديكتر است."
اختلاف و شکاف نظری رهبری با هاشمی رفسنجانی و نزدیک بودن رئیس جمهور به رهبری...
پاسخ
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
احسنت به این تیز بینی فرزند ایران
عارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
فرزند ايران با اين نظرت اصولگراهارو نيز ناراحت كردي يا. نزديك بودن نظر رهبري به رئيس جمهور...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
پس اون جمله معروف تر و و صریح تر سال 76 رو هم به یاد بیاریم که: «هیچکس برای من هاشمی نمی شود»!!!! نمیدونم یه نفر در آن واحد میتونه این همه تناقض داشته باشه؟!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
یه ترسویی با اسم ناشناس نوشته :"پس اون جمله معروف تر و و صریح تر سال 76 رو هم به یاد بیاریم که: «هیچکس برای من هاشمی نمی شود»!!!! نمیدونم یه نفر در آن واحد میتونه این همه تناقض داشته باشه؟! "

ما هی می گیم هاشمی هم خودش هم دار و دسته اش بر ضد خط رهبری هستند یه عده هی تکذیب می کنند . بفرما . این هم سند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۱۱
۲۸
سایتتون عالیه . دمتون گرم .
پاسخ
کیوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۷
۱۵
اگر فردی خواب باشد میتوان با استدلال و منطق او را از خواب بیدار کرد اما ای فرزند ایران تو که خودت رو به خواب زدی نمیشود از خواب بیدار کرد و همان ماجرای مباهله شما را بیدار خواهد کرد
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
اشتباهی مثبت دادم . می خواستم منفی بدم
یه میکرو گرم منطق به مغزت تزریق کنی وضعت از این رو به اون رو می شه کیوان جان ! دوستانه گفتم دیگه خود دانی
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۱۵
۲۷
البته جناب آقای هاشمی در دورانی که ریاست
مجلس و جمهوری را بعهده داشتند در باب تحقق عدالت اجتماعی خیلی زحمت کشیدند
بطوری که با گذشت سالها ، مردم کشور آنقدر در آسایش و رفاه زندگی میکنند . که کلمه ای به نام مشکلات برایشان بیگانه و نا آشنا هست. و در مقابل خود ایشان و خانواده محترمشان ، آنقدر در سختی و رنج زندگی میکنند که باعث شرمندگیه مردم کشورمان شده است . ای کاش ما به جای یک آقای هاشمی ، یک میلیون آقای هاشمی میداشتیم .
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
افعال معکوس بید عمو ؟!
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۸
۱۹
بسمه تعالی با سلام
البته هاشمی فعلی که با هاشمی اوایل انقلاب درواقع نوعی استحاله شده است ومهم نیست که چگونه است چون با کار مثبت آقای احمدی نژاد در واقع ایشان دیگر تمام شده و محلی از اعراب اداره کشور ندارد ولی ما قاطبه ایرانیان پشت سر رهبری حزب را در چارچوب نظر ایشان پذیرا هستیم وحمایت می کنیم
پاسخ
حبیب الله خلیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۷
۳
با حساب این فرمایشات آقا، باید گفت که جبهه اصلاحات که اصلاً توی اوت قرار داره و این جبهه متحد به ظاهر اصولگرائی(!) هم توی آفساید هاشمی گیر افتاده.
آقایان جامعتین، به داد اصولگرائی برسید...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
لابد جبهه پایداری مورد تائید رهبریه!!؟
جمعش کن بابا...
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۷
۳
احزاب بايد مطابق استانداردهاي جهاني باشنددر غير اينصورت حزبهاي صوري به درد جامعه نخواهد خورد حزبها بايد اختيار كامل داشته باشند اينكه اين طور يا آنطور بايد حركت بكنند كه يك حزب بي اختيار اصلا تشكيل نشود خيلي بهتر است .
پاسخ
زهره ملکی- جواب علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۵
۳
بر اساس همین استانداردهای جهانی به مخالفین خود انواع تهمت ها را وارد می سازند و با همین سازوکارهای متعارف بین المللی به کشورها لشگر کشی کرده و اقدام به کشتار و غارت ثروت ملتها می کنند و راست راست راه می روند و ...

جناب"علیرضا"، اعتماد به استانداردهای جهانی علی الخصوص در حوزه سیاست احمقانه تر از هر حماقت بزرگیست.!

پس احمق نباش لطفاً ...
پاسخ
فدایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۱۰
۱۳
مرگ بر ضد ولایت فقیه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۱۵
۱۷
برای سلامتی امام خامنه ای و رفع فتنه صلوات
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
۱۲
۱۳
خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
۱۱
۱۳
هرکه با خامنه ای در افتاد
...
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
۲
۲
3 2 90عرض من به عناصر داخلى، به مردم دلسوز، به برادران و خواهرانى كه در داخل با مسائل تبليغاتى سر و كار دارند، اين است كه سعى كنند به اين آشفتگى كمك نكنند. اين كه تحليل بگذارند، يكى از آن طرف، يكى از اين طرف، اين عليه آن، آن عليه اين، براى هيچ و پوچ، چه لزومى دارد؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
معنی هیچ و پوچ رو هم فهمیدیم
شاهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
۶
۳
براي مخالفان انديشه هاتون هم احترام قائل شويد . چرا کامنت هاي مخالف از جمله کامنت بنده را نگذاشتيد. واقعا که ....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
ضایع شدی مخالف جون، کامنتت هم تایید شد.
دماغ سوخته می خریم
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۱
ناشناس محترم
منظور این بود که اصل مطلبی را ابتدا برای این سایت کامنت کرده بودم نگذاشته ، اینکه اعتراضم را گذاشته که فایده ندارد. سخن اصلی در کامنت اول بود که اورده نشده است .
پاسخ
حامد محبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
حتما توهینی کرده بودی و یا مطلبی نوشته بودی که خلاف قانون و مقررات جمهوری اسلامیه...
این بچه های 598 یه وقتهایی یه کامنتهایی رو تائید می کنن که من به ارزشی بودنشون شک می کنم، پس از این بابت خبالم راحته و تو هم همینطور باش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
۱
۲
شما کف روی آبید محو میشوید اما هاشمی میماند. همه نسلهای آینده ایران زمین در همه عصرها به نام هاشمی افتخار خواهند کرد. نام او در در دیف انگشت شمار رهبران بزرگ و نیک میهن بر قله افتخار تاریخ بزرگ ایران جاودان میماند. شما کوچکانی هستید که هرگاه احساس حقارت بر وجودتان سیطره مییابد برای ایجاد احساس کاذب بزرگی از هاشمی نام میبرید اگر چه با دشنام! چون به جز دروغ و دشنام چیزی مقابل او ندارید. به قله سنگ و تیر پرتاب میکنید تا احساس قدرت و بزرگی کنید... تلاشتان بیهوده است قله قله است اگرچه هزاران گلوله بر او فرود آید...بدخواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
واقعا در تاریخ می ماند
چرا دانشگاهی تاسیس کرد بنام دانشگاه آزاد که در آینده نوادگانمون به حال ما تاسف می خورند
...
کمی فسفر بسوزانید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۱
۲
بهار ایرانی ان شائ الله
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
33 سال عقبی عمو ! این بهار اسلامی که می بینی یه نسیم از بهار ایرانه
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۴
۲
اقای 598تکلیف ما راروشن کنید اقای هاشمی اول خبرحجت السلام است وسط خبر ایت الله میشود
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
لقبش مهم نیست . افکار مسمومش مهمه !
شاهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۰
۱
برادر گرامي اقاي محبي ! نه توهين نه اهانت . فقط يک مطلب علمي بود در خصوص احزاب و کارکرد هاي ان در جامعه . احتمالا دوستان 598 خودشون به طور قطع مي دانند چرا اين مطلب را که جواب روشني براي ضرورت وجود احزاب در جامعه است ، نياوردند . شما هم ضرورتي ندار که از ايشان دفاع کني و زود جوش بياوري ؟!
پاسخ
مفت خور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۰
۱
هیچ شکی وجود نداره که هم رئیس جمهور و وابستگانش و هم اصولگرایانِ وابسته دشمن هاشمی رفسنجانی هستند. و مردم هم دشمن ...
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
اصولا برای یه عدی ای کلا هیچ شکی وجود نداره . برای همین هم هیچوقت پی به اشتباهاتشون نمی برند و تا آخر عمرشون گمراه می مونند
پرویزپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۶
۲
اگر ما به نقطه ای از تکامل اعتقادی نائل شویم که کلام رهبری معظم فصل الخطاب تمام تردیدها و حیرتها و گره های کور است میوه شیرین وحدت را در دستانمان احساس خواهیم کرد. پس ولایت فقیه است که میتواند سعادت را برایمان به ودیعه سپارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها