کد خبر: ۳۰۲۲۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
مهر/ معاون اداره کل فرآورده هاي غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو در خصوص اطمينان از سلامت آجيل هاي شب عيد، توضيحاتي ارائه نمود.

دکتر سهيل اسکندري، گفت: يکي از اقلام مواد غذايي همين آجيلي است که مصرفش در عيد نوروز عموميت مي يابد از آنجا که اين محصول به دليل شرايط نامساعد نگهداري و قرار گرفتن در معرض کمترين رطوبت، مستعد کپک زدن است و ممکن است کپک هايي روي آن داراي سم خاصي به نام «آفلاتوکسين» توليد نمايد که سرطانزاست.

وي افزود: از نظر سازمان غذا و دارو، مصرف کننده اين قبيل خوراکي ها بايد قبل از خوردن اطمينان کافي از سلامت و بهداشت فرآورده را به دست آورد، افزود: اين آگاهي زماني حادث مي شود که واحد توليدي طبق دستوالعمل هاي مشخص ارگاني نظارتي، بر فراورده هاي مذکور نظارت عاليه داشته باشد در اين صورت و پس از اخذ مجوزهاي بهداشتي توليد و بسته بندي، امکان کنترل و رديابي اش نيز وجود خواهد داشت.

معاون اداره کل فرآورده هاي غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو در خصوص آجيل هايي که به صورت فله اي عرضه مي شوند نيز اظهارداشت: به دليل اينکه سازمان غذا و دارو نظارتي روي آن ندارد توصيه هم نمي شود اما در صورت ضرورت خريد، نياز به دقت نظر بيشتري دارند چرا که ممکن است اين گونه محصولات به دليل عدم کسب امتيازات بهداشتي لازم ، مرجوعي و مردودي بوده و با قيمت پائين در بازار مصرف عرضه شود.

اسکندري با بيان اينکه صرفا نتايج آزمايشگاهي مي توانند سم آفلاتوکسين ناشي از رشد قارچ را مشخص کنند و از طريق طعم، رنگ، بو و خصوصيات حسي آن نمي شود متوجه آجيل هاي مشکل دار شد، پيشنهاد کرد: ساده ترين راه ممکن، همان مشاهده سيب سلامت سازمان غذا و دارو است که به منزله پروانه بهداشتي توليد و بسته بندي بر روي محصول درج مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها