کد خبر: ۳۰۱۸۹۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
پایگاه خبری دیلی کالر آمریکا (Dailycaller) منتشر نمود:
نظریه پرداز مشهور امریکایی اخیرا عنوان کرده است: ”اوباما وقتی به موضوع مذاکرات می رسد مانند یک زن رنجور و ترسو عمل می کند!" دیلی کالر با انتشار این نقل قول جنجالی لدین علیه اوباما در ادامه نوشت: ”اوباما به سمت ایران رو کرده است زیرا امید دارد که رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای، تغییر کند! اما قطعا این اتفاق نخواهد افتاد."

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، اختلاف کنگره ایالات متحده و دولت این کشوراگر بپذیریم که حقیقتا اختلافی وجود دارد- تفاوت نظر بر سر راه و روش رسیدن به یک خواسته ی مشترک است. به عبارت دیگر، هم سنا و هم کاخ سفید یک هدف واحد را دنبال می کنند اما بر سر راه رسیدن به آن با هم اختلاف نظر دارند.

کنگره معتقد است روش دولت (یعنی دیپلماسی) به نتیجه ی دلخواه منتهی نمی شود، به همین دلیل شدیدترین انتقادات را متوجه باراک اوباما رئیس جمهور این کشور می داند. در همین راستا مایکل لدین، نظریه پرداز مشهور امریکایی در اندیشکده ی دفاع از دموکراسی اخیرا با شدیدترین سرزنش ها و انتقادات از اوباما، وی را یک زن ترسو خطاب کرد!

لدین اخیرا عنوان کرده است: ”اوباما وقتی به موضوع مذاکرات می رسد مانند یک زن رنجور و ترسو عمل می کند!" دیلی کالر با انتشار این نقل قول جنجالی لدین علیه اوباما در ادامه نوشت: ”اوباما به سمت ایران رو کرده است زیرا امید دارد که رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای، تغییر کند! اما قطعا این اتفاق نخواهد افتاد."

دیلی کالر می نویسد: ”نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از مواضع اوباما در مواجهه با ایران انتقاد کرده و هفته ی پیش در جمع اعضای کنگره، آنها را از خطرات و عواقب مذاکره با ایران ترساند. محور مذاکرات با ایران، توافق بر سر محدود کردن برنامه ها و قابلیت های هسته ای است که ایران اجازه خواهد داشت در عوض آن، طی مدت ده سال از شر تحریم ها خلاص شود. درخواست ایالات متحده از ایران این است که ایران حداقل یک سال به طور کامل از تمام فعالیت های هسته ای خود [در هر سطحی] چشمپوشی کند اما تا کنون ایران با عنوان کردن اینکه برنامه های هسته ای صلح آمیز را دنبال می کند این را نپذیرفته است."

دیلی کالر در ادامه با اشاره ی ضمنی به این حقیقت که حتی توافق هسته ای نیز مشکلات اقتصادی ایران را حل نخواهد کرد نوشت: ”جان کری اخیرا این حقیقا را باز هم تکرار کرده است که حتی در صورت حصول یک توافق، ایران همچنان به عنوان حامی ترور در جهان شناخته می شود." حال سؤالی که باید از دولت پرسیدن این است: آیا مشکلات اقتصادی ایران فقط ناشی از تحریم های هسته ای است؟ آیا دولت ایالات متحده تضمین داده که با برداشتن تحریم های ناشی از مسئله ی هسته ای، باقی تحریم هایی که به هر دلیلی علیه ملت و نظام اسلامی ایران اعمال کرده است را نیز بردارد و یا تقلیل دهد؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها