کد خبر: ۳۰۱۸۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ارتش لبنان، زندان‌بان گروگان‌هاي نظامي و نيروهاي ژاندارمري کشورش در چنگ گروهک تروريستي «داعش» را شکار کرد.

ارتش لبنان طي عملياتي موفق شد يک تبعه سوري عضو گروهک تروريستي «داعش» به نام «حسن غورلي» را دستگير کند. فرد بازداشت شده به نقش خود در زندان‌باني و اعدام برخي از گروگان‌هاي لبناني اعتراف کرد.
تلويزيون المنار در گزارشي، اعلام کرد که نيروهاي ارتش لبنان دوشنبه هفته گذشته حسن غورلي مشهور به «ابوحارث الانصاري» يکي از تروريست‌هاي خطرناک را توقيف کردند.

غورلي در جريان بازجويي‌ها اعتراف کرد که محافظت از نظاميان ربوده شده لبناني نزد داعش را بر عهده داشته و آنها را از مکاني به مکان‌هاي ديگر انتقال داده و اطلاعاتي درباره چگونگي اعدام برخي از گروگان‌ها بر زبان آورد... وي همچنين به شرکت در دوره‌هاي آموزشي گروهک‌هاي تروريستي اعتراف کرد.

ارتش لبنان روز گذشته اعلام کرد که غورلي در حمله ماه اوت عليه ارتش لبنان در دامنه‌هاي شمال شرقي شهر مرزي عرسال شرکت کرده و در جريان عمليات 23 فوريه در حمله به يک پاسگاه ارتش اين کشور در «تلة الحمرا» در ارتفاعات «راس بعلبک» زخمي شده بود. وي سرانجام در سوم مارس جاري دستگير شده است.

بر اساس بيانيه ارتش لبنان، غورلي اعتراف کرده که به عضويت داعش درآمده و سرکردگي يک گروه مسلح را به دست گرفته است که در ماه ژوئيه 2014 با داعش بيعت کرده بود. اين گروهک تروريستي پس از بازداشت «عماد ابو احمد جمعه» يکي از سرکردگان گروهک‌هاي تروريستي توسط ارتش لبنان، تصميم به هدف قرار دادن مواضع ارتش لبنان گرفته است.

سرويس اطلاعات ارتش لبنان پس از بازجويي اوليه، غورلي را براي انجام بازجويي‌هاي بيشتر به مراجع قضايي تحويل داد.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره تابستان گذشته از خاک سوريه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامي ارتش و نيروهاي امنيتي، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نيروهاي ژاندارمري را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هايي از جمله آزادي تروريست‌هاي وابسته به خود از زندان‌هاي لبنان، دريافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوريه را شرط آزادي اسراي لبنان اعلام کرده‌اند.

درگيري‌ها در عرسال زماني آغاز شد که ارتش لبنان يکي از تروريست‌هاي جبهه النصره_شاخه القاعده در سوريه_ را دستگير کرد و تروريست‌هاي القاعده‌اي نيز اقدام به حمله يک مرکز امنيتي در شهر عرسال در نزديک مرز سوريه با لبنان کردند که در اين حمله چهار نفر از جمله دو غير نظامي کشته شدند و تروريست‌ها 20 نفر از نيروهاي امنيتي را ربودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها