خبرآنلاین: برخی از رفتارهای شغلی میتوانند نقش تعیین کننده ای در میزان
موفقیت و یا ناکامی شما ایفا کنند و تفاوتی هم نمی کند که مدیر یک کسب و
کار و یا کارمند آن باشید. وبسایت اقتصادی بیزنس اینسایدر با در نظر گرفتن
نتایج یک تحقیق که در مجله انجمن روانشناسی آمریکا به چاپ رسیده گزارش داده
افرادی که بهره وری کاری آن ها بالاتر است معمولا عادت دارند که فعالیت
های زیر را پیش از ظهر یعنی ساعت 12 انجام بدهند:
1- فهرست امور
در
واقع فعالیت کاری شما از صبح آغاز نمی شود بلکه باید از شب قبل در مورد
امور مربوط به فردا بیاندیشید و فهرستی از آن ها را تهیه کنید. افرادی که
بدون هیچ برنامه ای در محل کار حاضر میشوند، ممکن است وقت زیادی را بیهوده
تلف کنند. در واقع رفتن به سر کار بدون برنامه ای که از شب قبل تهیه شده
شبیه تیم فوتبالی است بدون برنامه وارد زمین می شود.
2- خواب کافی
تهیه
فهرستی از امور تنها کاری نیست که شما باید شب قبل انجام دهید بلکه خواب
کافی نیز نقش تعیین کننده ای در میزان بهره وری فرد در محل کار دارد. اگر
شب ها بسیار دیر می خوابید و انتظار دارید که در محل کار راندمان بالایی
داشته باشید احتمالا در مورد توانایی های بشر تصور درستی ندارید.
3- ورزش صبجگاهی
شاید
طاقت فرسا به نظر برسد اما تحقیقات علمی نشان داده اند که ورزش کردن پیش
از رفتن به سر کار می تواند به افزایش توانایی های فرد در محل کار
بیانجامد. مدیریت بهتر زمان، افزایش سرعت فکر کردن و همچنین افزایش میزان
صبور بودن فرد در مواجهه با مشکلات کاری از جمله نتایج ورزش صبحگاهی هستند.
4- صبحانه
در
مورد لزوم خوردن صبحانه و تاثیر کوتاه مدت و بلند مدت آن بر عملکرد ذهن
مقالات متعددی منتشر شده است. اجتناب از خوردن صبحانه بر میزان تمرکز ذهن
شما تاثیر منفی دارد و در همین حال یک صبحانه سالم و سبک به افزایش بهره
وری شما می انجامد.
5- وقت شناسی
افرادی که با تاخیر در محل
کار حاضر می شوند در واقع از همان ابتدا از برنامه زمان بندی عقب میافتند
و در نتیجه نه تنها تلاش آن ها برای سریع کار کردن از دقت انجام امور می
کاهد بلکه احتمالا آرامش ذهنی این افراد نیز به هم می خورد و از بهره وری
آن ها کاسته می شود.
6- سخت ترین امور
بیشتر افراد در ساعات
اولیه صبح توانایی ذهنی بیشتری دارند و به همین خاطر بهتر است ابتدا سراغ
امور اصلی و سخت تر بروید و زمان اوج کارایی خود را به اموری پیش پا افتاده
اختصاص ندهید.
7- پرهیز از جلسات صبحگاهی
موارد قبلی در مورد
اموری بود که پیش از ظهر باید انجام بدهید اما آخرین مورد درباره پرهیز از
برگزاری جلسات کاری پیش از ظهر است. افرادی که در یک جلسه کاری حاضر
میشوند باید مفیدترین ساعات خود را به فعالیتی اخصاص بدهند که در مورد
مفید بودن آن تردید جدی وجود دارد، به همین خاطر جلسات کاری که تمرکز زیادی
نمیخواهد را به بعد از ظهر منتقل کنید.