کد خبر: ۳۰۰۵۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
نماینده سرشناس پارلمان سوریه اعلام کرد که برخی از معترضان با مشاهده اقدامات اخیر اتحادیه عرب علیه کشورشان در مواضع خود تجدید نظر کرده و با حمایت از وحدت و یکپارچگی سوریه دست از مخالفت برداشته‌اند.
"محمد زهیر غنوم" نماینده پارلمان سوریه با تشریح حجم توطئه‌های آمریکا، فرانسه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس به بازگشت خفت بار سفرای آمریکا و فرانسه به دمشق اشاره کرد و گفت: نخست باید بدانیم که این سفرا با اراده خودشان دمشق را ترک گفته‌اند و کسی آنها را از کشور بیرون نکرده بود.

وی با اشاره به دخالت‌های برخی سفرای غربی در امور داخلی سوریه و ماهی گرفتن از آب گل آلود، افزود: این سفرا پس از فراخوانی از سوی کشورهایشان سوریه را ترک گفتند و به نظر می‌رسد وقتی تحولات این کشور را به رو بهبود یافتند چاره‌ای جز بازگشت و ادامه فعالیت‌های خود در دمشق فرار روی خود نیافته‌اند.

غنوم با بیان اینکه ما معتقدیم که این سفرا برای باز فعال سازی سفارت‌های کشورهایشان در دمشق به سوریه بازگشتند، افزود: شاید بتوان گفت که این سفرا خیال می‌کردند که اندکی پس از خروجشان از دمشق اتفاقاتی مانند آنچه در برخی دیگر از کشورهای عربی شاهد آن بودیم، روی دهد ولی پس از مدتی از تحقق این خیال‌ها مأیوس شده و تصمیم به بازگشت به ماموریت خویش گرفته‌اند.

این نماینده پارلمان سوریه با انتقاد از تعامل کشورهای غربی با تحولات سوریه گفت: کشورهای آمریکا و فرانسه در شرایط فعلی رفتار غیر مسالمت‌آمیزی با تحولات داخلی سوریه دارند و معتقدم که موضوع خروج نیروهای آمریکایی ازعراق تا پایان سال 2011 بر سر در گمی‌ آنها افزوده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال بازگشت سفرای مذکور به منظور مدیریت دخالت‌های کشورهایشان در امور داخلی سوریه، با مطرح ساختن سئوالی مبنی بر اینکه " آیا آمریکا و فرانسه از به کار گرفتن شمار دیگری مزدور برای بر هم زدن اوضاع داخلی سوریه عاجز است؟"، عناصر مسلح داخلی سوریه را از مزدوران واشنگتن و پاریس دانست و تاکید کرد که دخالت این کشورها در امور سوریه بر کسی پوشیده نیست.

غنوم با اشاره به تعداد مزدوران آمریکا و فرانسه در سوریه افزود: شرایط در داخل سوریه به گونه‌ای شده است که چنانچه سفرای آمریکا و فرانسه بخواهند همانند سابق به مناطق دیگری غیر از دمشق بروند باید بدنند که مردم با تخم مرغ گندیده و گوجه فرنگی از آنها پذیرایی خواهند کرد.

این نماینده برجسته پارلمان سوریه با اشاره به حجم بالای توطئه‌های کشورهای غربی و عربی علیه دمشق گفت: سوریه با وجود همه توطئه‌های آمریکا،‌ فرانسه و کشورهای حاشیه خلیج فارس که به فساد و تباهی در کشورمان پرداخته و انصاف و وجدان‌ها را خریداری کرده‌اند، به یاری خداوند ‌این بحران را پشت سر می‌گذارد.

وی با اشاره به پرداخت رشوه از سوی کشورهای دشمن سوریه به برخی افراد ساده لوح برای برهم زدن آرامش و امنیت سوریه گفت: وقتی چنین مواردی را مشاهده می‌کنیم خود را پیروز می‌بینیم و در حقیقت شکی در پیروزی و گذر از این مرحله نمی‌بینیم.

غنوم با اشاره به اقدامات اخیر اتحادیه عرب یاد آور شد که برخی از معترضان در اقدامات و مواضع خود تجدید نظر کرده و با حمایت از وحدت و یکپارچگی سوریه دست از مخالفت برداشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
اشتباه سوریه اجازه بازگشت سفرای دو کشور فرانسه و آمریکدر سوریه است با اخراج مجدد این سفرا هم حمایت مردمی را دارند و هم آمریک و غرب در در موضع ضعف و دفاعی می بینند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها