کد خبر: ۳۰۰۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
نظامیان تازه بازگشته از جنگ عراق به آمریكا با احتمال ارتكاب رفتارهای خشن در جامعه و خانه، فقط تا دو روز می توانند در كنار خانواده های خود بمانند و سپس باید راهی اردوگاه های قرنطینه پاكسازی روحیه جنگی شوند.

به گزارش ایرنا، شبكه خبری فرانس 24 از واشنگتن گزارش داد: فرماندهان و ژنرال های ارشد آمریكایی به خوبی از وضعیت سربازان تازه بازگشته از جنگ عراق یا افغانستان آگاهی دارند.

این گزارش حاكی است، این افراد پس از مدت كوتاه حضور در خانواده، باید تحت كنترل و آموزش های لازم قرار گیرند، زیرا پس از 10 سال نبرد، اكنون با جنگیدن خو گرفته اند و خشم پذیری زیادی دارند كه ناشی از وجود آدرنالین بسیار در خون است، بنا بر این حضور در كنار خانواده بدون شرایط جنگی، می تواند مشكلات جدی ایجاد كند.

از سوی دیگر، این نظامیان نیز باید خود را با واقعیت های جدیدی همچون نبود جنگ و كسری بودجه ارتش آمریكا مطابقت دهند.

فرانس 24 گزارش داد: از دیگر گرفتاری های برخی از این نظامیان، بی میلی به ماندن در ارتش است، اما با وضعیت پیچیده ای برای یافتن شغل جدید نیز روبرو هستند، زیرا نرخ بیكاری در آمریكا بویژه بین سربازان جوانی كه ارتش را ترك كرده اند، بسیار زیاد است. از این رو بازگشته ها از جنگ های عراق و افغانستان، قطعا با آینده ای نامطمئن روبرو خواهند بود.

این شبكه همچنین تاكید كرد: هیچ یك از نظامیان آمریكایی بازگشته از عراق، از پیروزی یا موفقیت آمیز بودن این جنگ سخن نمی گویند و تنها واژه 'پایان یافتن ماموریت' را بر زبان می آورند.

واشنگتن سال 2003 در دوره زمامداری جرج بوش با طرح ادعای وجود سلاح های كشتار جمعی در عراق كه بعدا به صورت رسمی رد شد، بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل، همراه انگلیس دیگر متحد خود حمله و عملیات اشغال را آغاز كرد.

شمار قربانیان غیرنظامی عراق در تجاوز نظامی آمریكایی به این كشور برپایه آخرین تحقیقات كه توسط شبكه خبری سی ان ان منتشر شد،600 هزار نفر اعلام شده است.

این شبكه با تاكید بر دشواری دستیابی به آمار دقیق در این زمینه، افزوده است كه این جنگ افزون بر شمار بسیار مجروحان و معلولان برجای مانده، سبب آوارگی چهار میلیون نفر در داخل یا فرار به خارج از این كشور شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها