کد خبر: ۲۹۹۸۸۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
وزير ورزش و جوانان در حاشيه نشست هم انديشي الزامات و اقدامات بازاريابي ورزشي در ايران گفت: امروز تنها اتکا به اعتبارات دولتي کافي نيست.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از ایسنا، دکتر محمود گودرزی، اظهار کرد: ما در برهه کنونی رنج می بریم و اعلام می‌کنیم که اقتصاد ما دولتی است و با این اقتصاد دولتی شکوفایی اقتصادی، صنعتی، توسعه اجتماعی و سیاسی و اقتصادی محقق نخواهد شد. قانونگذار این را پیش‌بینی کرده و بر اساس اصل "44" قانون اساسی برای دولت الزام کرده که حرکت آنها به سمتی باشد که از وابستگی‌های دولت کم کند تا جامعه بتواند راحت‌تر به شکوفایی و توسعه دست یابد.

وی افزود: متاسفانه امروز این مساله در حد شعار باقی مانده است و عدم توانایی مسئولان دولتی و کارگزاران در سهم صحیح خصوصی سازی و حرکت به سمت رهاسازی از اقتصاد دولت هنوز نتوانسته است باشگاه‌ها را به این مساله ملزوم کند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ما ملزم هستیم بر اساس قانون اساسی به سمتی حرکت کنیم تا وابستگی های اقتصادی خود را کاهش دهیم، زیرا دولت توانایی انجام کلیه امور مربوط به این الزامات را ندارد. کما این که ما این را تجربه کرده‌ایم و به این باور رسیده ایم که باید خود را از اتکا به دولت و وابستگی به آن رها کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما مبناهای تئوریک زیادی را در این زمینه بیان و آن را با گوشت، پوست و استخوان لمس کرده‌ایم، اما در این زمینه غافل مانده‌ایم و غفلت کرده‌ایم. پتانسیل‌های خوبی را در مردم کشور ما وجود دارد و شاید ده برابر چیزی باشد که از دولت به ورزش می‌رسد اما هنوز به معنای واقعی این مساله را درک نکرده ایم. در حوزه ورزش باید فدراسیون‌ها به این مساله توجه کنند که امروز دیگر تنها اتکا به اعتبارات دولتی به تنهایی کافی نیست ، بلکه این اعتبارات محدود است و اگر بخواهند با سرعت سریع به نتیجه‌ برسند و به توسعه رشته خود رقم بزنند ضرورت دارد نگاه خود را عوض کنند و با نوع نگاه دیگری به این مقوله توجه داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: امروز همه مسئولان فدراسیون‌ها ، هیات‌ها و روسای ورزشی باید به خودکفایی و اقتصاد به یک ضرورت برسند و اگر به این ضرورت برسند می‌توانند به توسعه فکر کنند و به سمت جلو حرکت کنند.

وی تصریح کرد: از روزی که دولت انتخاب شد محوری‌ترین شعار واگذاری امور به اسپانسر و حامیان مالی و استفاده از توانمندی‌های آنها در اقتصاد و خودکفایی در این عرصه بود. این سیاست دولت مبتنی بر اصل قانون اساسی است که باید از این تنگناها عبور کرد و به سمت استفاده از توانمندی‌های خود مردم برای شکوفایی در مقولات اجتماعی از جمله ورزش رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها