کد خبر: ۲۹۹۴۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه کشورمان در ديدار وزير امور خارجه دانمارک، به آخرين تحولات مذاکرات هسته اي ايران اشاره کرد و گفت: در دور اخير مذاکرات ژنو، پيشرفت قابل توجهي به دست آمد که اميدواريم در مذاکرات هفته آينده بتوانيم قدم هاي مثبت بيشتري برداريم.

به گزارش ايرنا از اداره کل ديپلماسي رسانه اي وزارت امورخارجه، مجيد تخت روانچي که به دعوت کيم يورگنسن معاون وزير امور خارجه دانمارک و بمنظور انجام رايزني هاي دوجانبه و منطقه و مذاکره پيرامون راه هاي گسترش روابط به دانمارک سفر کرده است، با مارتين ليده گارد وزير امور خارجه اين کشور نيز ديدار کرد.

معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه کشورمان تاکيد کرد که برخي اعضاي گروه 1+5، تحريم هاي ظالمانه را به عنوان يک اهرم قلمداد کرده و مايل نيستند که از آن دست بکشند در حاليکه اين تحريم ها مي بايد بدون قيد و شرط برداشته شود.

تخت روانچي در ادامه اين ديدار، ضمن مثبت و رضايت بخش خواندن روند رو به رشد همکاري ها، به ظرفيت هاي فراوان دو کشور در زمينه هاي مختلف اشاره کرد و گفت: دو کشور بايد با مغتنم شمردن فرصت ها، در راستاي نهادينه کردن روابط تلاش مشترک داشته باشند.

معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه با تشريح ديدگاه کشورمان در خصوص بحران در سوريه و منطقه، بر راه حل سياسي به عنوان تنها راه برون رفت از اين بحران تاکيد کرد و آمادگي جمهوري اسلامي ايران جهت ايفاي نقش فعال و سازنده در جهت حصول يک راه حل سياسي منطبق با خواست و اراده مردم سوريه را مورد توجه قرار داد.

تخت روانچي با محکوم کردن اقدامان تروريستي در همه اشکال آن که از سوي گروه هاي تروريستي در منطقه و ديگر کشورهاي جهان از جمله دانمارک صورت مي گيرد، تاکيد کرد: امروز تروريسم يک تهديد جدي عليه جامعه جهاني است که ضرورت همکاري بين المللي براي مقابله با آن را ايجاد مي کند.

وزير خارجه دانمارک نيز در اين ملاقات ضمن ابراز رضايت و خرسندي از ديدار موفقيت آميز اخير خود از ايران اظهار داشت: خوشحالم مي شويم جناب آقاي ظريف در اولين فرصت از دانمارک ديدار داشته باشند.

ليده گارد به همکاري هاي خوب دو کشور در گذشته اشاره کرد و افزود: دو کشور از ظرفيت هاي جديد و متنوعي براي توسعه روابط برخوردارند.

وي ضمن تاکيد بر نقش موثر و سازنده ايران در برقراري و حفظ صلح و ثبات در منطقه گفت: دانمارک از حل سياسي مسالمت آميز بحران سوريه با حضور تمام بازيگران موثر و ايجاد يک فرايند سياسي فراگير با مشارکت تمام طرف هاي سوري حمايت مي کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها