کد خبر: ۲۹۹۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
مردم تونس و حزب النهضه این کشور ضمن حمله شدید به سران رژیم صهیونیستی که از شهروندان یهودی تونس خواسته بودند به فلسطین اشغالی بروند، این اقدام تل آویو را مشکوک خواند.
به گزارش سرویس بین الملل 598 به نقل از منابع خبری، بدنبال درخواست برخی مقامات رژیم صهیونیستی از یهودیان تونس برای خروج از این کشور و مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی، حزب النهضة تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یهودیان در تونس از شهروندان محترم این کشور محسوب می‌شوند، تمامی حقوق و مزایای آنها در کشور رعایت می‌شود و تونس به یمن دموکراسی که در آن برقرار است، می‌تواند از همه شهروندان خود از ادیان مختلف حمایت کند.
حزب النهضة که اکثریت مجلس ملی موسسان این کشور را تشکیل می‌دهد، این درخواست رژیم صهیونیستی را غیرمسئولانه خواند و اعلام کرد که این درخواست در شرایط و موقعیتی اعلام شده که کاملا مشکوک به نظر می‌رسد.
سیلوان شالوم، معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌تر از یهودیان تونس خواسته بود تا این کشور را ترک کنند و در اسرع وقت به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کنند.
رئیس کمیته یهودیان تونسی با رد درخواست مقامات رژیم صهیونیستی گفت: این درخواست به قصد ناآرام کردن کشور انجام می‌شود و قصد دارد که روند دموکراتیک تونس را بعد از رهایی از نظام دیکتاتوری مختل کند.
وی در ادامه اظهار داشت که هیچ کس حق ندارد در امور داخلی تونس از جمله یهودیان تونسی دخالت کند و یهودیان تونس بیش از 3000 سال است که در این کشور زندگی می‌کنند و کشور خود را دوست دارند.
تعداد یهودیانی که هم‌اکنون در تونس زندگی می‌کنند، حدود 2000 یهودی است که بیشتر آنها در جزیره جربه واقع در 500 کیلومتری شرق تونس پایتخت این کشور ساکن هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها