کد خبر: ۲۹۹۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
هزاران تن از مردم روسیه در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به نتایج انتخابات مجلس دوما که در آن حزب حاکم " روسیه متحد" به پیروزی دست یافته است، تظاهرات کردند.
به گزراش سرویس بین الملل 598 به نقل از منابع خبری تظاهرات گسترده معترضان به نتایج انتخابات دوما روز شنبه در شهرهای مختلف روسیه درحالی برگزار شدکه 91 نفر از آنان در چندین شهر این کشور به بازداشت پلیس در آمدند. 
همزمان با مسکو دیگر شهرهای بزرگ روسیه مانند سنت پترزبورگ، مورمانسک، اوفا، بلگوراد و پتروزاوودسک نیز شاهد برگزاری تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات هفته گذشته دوما بودند که این تجمعات با توجه به صدور مجوز از سوی نهادهای امنیتی بدون بروز مشکلات اساسی به پایان رسید.
بر پایه این گزارش، تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات در شهرهای راستف-نا-دانو ، یکاترینبورگ، تولا و کروف بدون مجوز برگزار و در نتیجه عده ای از شرکت کنندگان از سوی پلیس دستگیر شدند.
گزارش مزبور حاکی است:بیشترین دستگیری معترضان به نتایج انتخابات دوما در شهر سکتیوکار مرکز جمهوری کومی واقع درمنطقه سیبری روسیه صورت گرفت که طی آن 35 نفر توسط نیروهای پلیس و وزارت کشور دستگیر شدند.
بنا براین گزارش،در شهر راستف-نا-دانو در جنوب روسیه نیز تظاهرات غیرمجاز علیه نتایج انتخابات دوما برگزار شد.
براساس گزارش مزبور، این تظاهرات درمیدان'گاگارین' برگزار و در آن حدود یکصد نفر شرکت کردند که ماموران پلیس 10 نفر را بازداشت کردند.
در تظاهرات روز شنبه معترضان به نتایج انتخابات دوما در مسکو بیش از 40 هزار نفر و در سنت پترزبورگ هفت هزار نفر شرکت کردند که بدون حادثه قابل توجهی به پایان رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها