کد خبر: ۲۹۹۰۱۴
زمان انتشار: ۰۰:۱۴     ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
مدیران مشهور جهانی مانند وارن بافت و بیل گیتس نخستین ساعات روز خود را به فعالیتی اختصاص می دهند که احتمالا برای شما غافلگیر کننده است.
تصویری که از فعالیت مدیران موفق جهانی در افکار عمومی وجود دارد معمولا شامل جلسات کاری فشرده، ملاقات های مهم و همچنین تفکر و مشاوره برای تعیین استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت است اما نگاهی دقیق تر به فعالیت های روزانه مدیران مشهور نشان می‏دهد که بسیاری از آن ها روز خود را با مطالعه آغاز می‏کنند. فعالیتی که اگرچه در نگاه اول شاید چندان مهم و تاثیرگذار به نظر نرسد اما در واقع بدست آوردن اطلاعات در مورد آنچه در صحنه اقتصادی-سیاسی و البته اجتماعی یک کشور رخ می‏دهد در موفقیت یک کسب و کار نقش پررنگی دارد.

به همین خاطر است که بسیاری از مدیران بنگاه های بزرگ اقتصادی فعالیت روزانه خود را با مطالعه روزنامه آغاز می‏کنند. برای مثال، وارن بافت که یکی از موفق ترین سرمایه گذاران آمریکا در بخش مالی است روزنامه های وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز، نیویورک تایمز و آمریکن بانکر را هر روز مطالعه می‏کند.

چارلی مانگر، دست راست وارن بافت، نیز هر روز مجله اکونومیست را می‏خواند. در میان روزنامه هایی که دیوید کاش، مدیر بخش آمریکایی شرکت ویرجین، مطالعه می‏کند هم می‏توان روزنامه های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، یو اس ای تودی و فایننشال تایمز را مشاهده کرد.

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت، نیز روزنامه های وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز را مطالعه می‏کند و البته هفته نامه اکونومیست نیز در فهرست مطالعه وی قرار دارد.

جفری ایملت، مدیر شرکت جنرال الکتریک، نیز شیوه نسبتا عجیبی برای خواندن مطبوعات دارد. او معمولا روزنامه وال استریت ژورنال را به طور کامل می‏خواند، سپس سراغ فایننشال تایمز می‏رود و حتی برخی از صفحات آن را اسکن می‏کند، پس از آن تنها صفحه اقتصاد نیویورک تایمز را مطالعه می‏کند و با بقیه آن کاری ندارد و سپس نوبت به صفحات اقتصاد و ورزش روزنامه یو اس ای تودی می‏رسد و در انتهای این فهرست نسبتا طولانی صفحه اقتصاد روزنامه نیویورک پست قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، استیو رینموند، مدیر اجرایی سابق شرکت پپسی نیز ساعت 5:30 صبح بیدار می‏شود تا پیش از شروع کار، روزنامه های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز را مطالعه کند. هوارد شولتز، مدیر قهوه فروشی های زنجیره ای استارباکس نیز مانند بسیاری از مدیران دیگری که نام آن ها تا اینجا ذکر شده است، هر روز نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال می‏خواند.

برخی شاید تصور کنند که مطالعه روزنامه آن هم هر روز صبح نه تنها تاثیری بر توسعه و موفقیت یک کسب و کار نداشته باشد بلکه اتلاف وقت نیز محسوب می‏شود، اما در واقع عادت مطالعه افرادی مانند بیل گیتس و هوارد شولتز نشان می‏دهد که تلاش برای اطلاع از آنچه در جهان پیرامون رخ می‏دهد و خواندن تحلیل های مربوط به آن ها را می‏توان در میان ویژگی های مدیران موفق قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها