کد خبر: ۲۹۸۶۵۹
زمان انتشار: ۲۱:۵۷     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
مردی که به بهانه فروش لیزینگی خودروهای خارجی، میلیاردها تومان از مشتریانش کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

این مرد از طریق تبلیغات پیامکی و اینترنتی دست‌کم 100نفر را فریب داد و از آنها 12میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

مدتی قبل با شکایت عده‌ای از مالباختگان، کارآگاهان اداره 14پلیس آگاهی پایتخت در برابر پرونده‌ای قرار گرفتند که از کلاهبرداری گسترده به بهانه فروش لیزینگی خودروهای خارجی حکایت داشت.

یکی از مالباخته‌ها که زن میانسالی بود گفت: آبان‌ماه امسال پیامکی به دستم رسید که شرایط فروش اقساطی خودروهای مدل بالا را اعلام کرده بود. من با دیدن این تبلیغات وسوسه شدم و تصمیم گرفتم یک خودروی صفر به‌صورت اقساطی بخرم. خودم یک بی‌ام ‌و مدل پایین داشتم که آن را به قیمت 148میلیون تومان فروختم تا یک خودروی بی‌ام ‌و مدل بالای 370میلیونی بخرم.

این زن گفت: بعد از این تصمیم راهی دفتر شرکت در شمال‌غرب پایتخت شدم. دفتر بسیار مجللی بود و کارمندان زیادی در آنجا مشغول کار بودند. آن روز من با مدیرعامل شرکت صحبت کردم و بعد از اینکه شرایط اقساطی خودرو را برایم توضیح داد قرارداد نوشتیم. قرار شد 148میلیون تومان به وی بپردازم و مابقی را طی اقساط 48ماهه پرداخت کنم.

مشتریان زیادی برای خرید ماشین‌های گران‌قیمت خارجی آمده بودند و من به خیال اینکه شرکت معتبری است، پول پیش را به‌صورت یک چک رمزدار پرداخت کردم و در اختیار مدیرعامل قرار دادم. قرار شد بعد از یک‌ماه تا 45روز ماشین را تحویل بگیرم اما او فریبم داد.

زن میانسال ادامه داد: بعد از 45روز مرتب با شرکت تماس گرفتم اما هربار مدیرعامل بهانه‌ای می‌آورد. یک‌بار می‌گفت تعداد زیادی خودرو از کشور خارجی خریده و آن شرکت هنوز ماشین‌ها را به ایران نفرستاده است. بار دیگر می‌گفت خودرو را فرستاده‌اند اما در گمرک دچار مشکل شده و به‌زودی به دستش می‌رسد. درنهایت هم وقتی دیدم برای تحویل ماشینی که 45روزه قولش را داده بودند حدود 4‌ماه معطل شده‌ام، فهمیدم که مدیرعامل شرکت کلاهبردار است و تصمیم گرفتم از او شکایت کنم. زمانی که برای شکایت رفتم، تازه فهمیدم که این مرد سر افراد زیادی را با این شگرد کلاه گذاشته و همه آنها مانند من فریب تبلیغات او را خورده‌اند.

در ادامه دست‌کم 100زن و مرد جوان از مدیرعامل شرکت شکایت کردند. همه آنها افراد تحصیل‌کرده‌ای بودند که بین آنها از پزشک گرفته تا رئیس بانک به چشم می‌خورد. بررسی‌ها نشان می‌داد که همه آنها برای خرید خودروهای خارجی ازجمله اسپورتیج، هیوندا توسان، بنز، بی‌ام دبلیو و... از 50تا بیش از 100میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت در اختیار مدیرعامل شرکت قرار داده اما هیچ کدام از آنها ماشینی تحویل نگرفته بودند.

برای همین با در دست داشتن قراردادشان و رسیدهای پرداختی به طرح شکایت پرداخته بودند. با افزایش این شکایت‌ها، بازپرس دادسرای ناحیه 2تهران دستور دستگیری مدیرعامل شرکت را صادر کرد و با انجام تحقیقات تخصصی، مرد کلاهبردار هفته گذشته به دام افتاد. این مرد که به‌صورت قانونی شرکت لیزینگی خودرو را تاسیس کرده برای انجام تحقیقات در اختیار مأموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته و قاضی دستور توقیف اموال وی را صادر کرده است. به گزارش همشهری، ‌تا‌کنون مبلغ کلاهبرداری این مرد جوان به 12میلیارد تومان رسیده است و تحقیقات پلیسی از وی ادامه دارد تا زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها