کد خبر: ۲۹۸۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
داوود اوغلو گفت: "ترکيه علاقه‌اي براي دخالت در امور داخلي هيچ کشوري ندارد. اما اگر نگراني درباره امنيت منطقه بالا گيرد، آن موقع گوشه­گيري اختيار نمي­کنيم و نظاره‌گر درگيري نخواهيم بود."
عبدالله گل رئيس جمهور ترکيه دستور داده است، نيروهاي ارتش به منظور جلوگيري از درگيري در مناطق مرزي سوريه مستقر شوند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، روزنامه صباح ترکيه گزارش داد، نيروهاي ارتش موسوم به کلاه آبي‌ها، قرار است به منظور جلوگيري از درگيري احتمالي در مناطق مرزي سوريه مستقر شوند.

اين در حالي است که سوريه پيش‌تر و اوايل اين هفته چندين تانک به مناطق مرزي با ترکيه ارسال کرد. مقامات دمشق مي‌گويند، اين اقدام براي مقابله با عناصر تروريستي که از ترکيه وارد خاک سوريه مي‌شوند، صورت گرفته است.

احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه روز جمعه (۱۸ آذر) گفت، آنکارا در اجراي اقدامات امنيتي به منظور جلوگيري از گسترش ناامني‌هاي سوريه، ترديد نمي‌کند. ترکيه ۵۶۰ مايل مرز مشترک با سوريه دارد.

داوود اوغلو گفت: "ترکيه علاقه‌اي براي دخالت در امور داخلي هيچ کشوري ندارد. اما اگر نگراني درباره امنيت منطقه بالا گيرد، آن موقع گوشه­گيري اختيار نمي­کنيم و نظاره‌گر درگيري نخواهيم بود."

سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱، صحنه ناآرامي‌هاي داخلي و تظاهرات حاميان و مخالفان بشار اسد، رئيس جمهوري اين کشور بوده است.

صدها نفر از جمله شماري از نيروهاي امنيتي سوريه در اين ناآرامي‌ها کشته شده‌اند.

گروه‌هاي مخالف و کشورهاي غربي، کشتارهاي اخير در ناآرامي­هاي سوريه را به نيروهاي مسلح اين کشور نسبت مي­دهند، در حالي که دمشق شورشيان، خرابکاران و گروه‌هاي مسلح را عامل خشونت‌هاي خونين اين کشور مي­داند و تاکيد مي‌کند ناآرامي‌ها از خارج سازمان‌دهي مي‌شوند.

همچنين، گزارش‌هاي تلويزيون دولتي سوريه از مصادره تسليحات شورشيان و اعترافات عوامل تروريستي نشان مي‌دهد که چگونه آن‌ها از منابع خارجي سلاح دريافت کردند.

گروه‌هاي مخالف سوريه همچنين در ماه‌هاي اخير با برخي رسانه‌هاي اسرائيلي مصاحبه کرده‌اند. اين مصاحبه‌ها به روشني بيان‌گر آينده سوريه از ديد مخالفان است که گسترش روابط با تل آويو را دنبال مي‌کنند.

گفتني است، قطع نامه اخير اتحاديه عرب عليه سوريه اتحاد ملي در اين کشور را گسترش داده است. آمارها حاکي از آن است که در هفته‌هاي اخير، حدود ۱۲ ميليون نفر در حمايت از دولت بشار اسد در سوريه راهپيمايي کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
در همه دنیا با عوامل بیگانه بشدت برخورد وآنها را از صحنه وجود محو می کنند باید مزدوران خارجی وهمدستان داخلی آنهارابعد از محاکمه در ملع عام به اشد مجازات رسانده تا درس عبرتی برای دیگران باشد البته نظام سوریه هم باید اصلاحات منظم ودر راستای منافع ملی را ادامه دهد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها