کد خبر: ۲۹۸۴۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
مهر/ معاون مرکز ملي فضاي مجازي از بازتعريف خدمات تعهدي دولت در فضاي مجازي در جهت ارتباط رساني اجباري به مردم با توجه به نيازهاي روز ارتباطي خبر داد.
سعيد مهديون در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رشد فناوريهاي فضاي مجازي و با تاکيد براينکه ديگر ارتباط رساني از طريق تلفن ثابت، نمي تواند به تنهايي ارتباط ميان مردم را برقرار کند و نيازهايشان را پاسخ دهد، اظهار داشت: در راستاي گسترش خدمات اجباري ارتباطي در کشور، خدمات تعهدي دولت در اين فضا، بازتعريف مي شود.

همچنين معاون تنظيم مقررات مرکز ملي فضاي مجازي با بيان اينکه خدمات پايه ارتباطي در قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تحت عنوان خدمات USO ديده شده است ،ادامه داد: در اين قانون وزارت ارتباطات ملزم به ارائه خدمات پايه ارتباطي به آحاد مردم است که اين خدمات تعهدي دولت، تنها به ارتباط تلفني ختم مي شود و با توجه به رشد فناوريها، بايد خدمات ديگري نيز به خدمات تعهدي دولت افزوده شود و به عنوان تکليف به دولت ابلاغ شود تا صرفنظر از اقتصادي و غيراقتصادي بودن سرمايه گذاري، اين خدمات به روستاها و شهرها ارائه شود.

وي با اشاره به گسترش دسترسي به اينترنت، ارائه خدمات پست الکترونيک و موتور جستجو که هم اکنون نياز آن به عنوان خدمات پايه ارتباطي مطرح است، گفت: در صورتيکه اين خدمات به عنوان قانون به دولت تکليف شود دولت ملزم به ارائه اين خدمات به احاد جامعه خواهد شد.

مهديون با تاکيد بر بازتعريف خدمات تعهدي دولت در فضاي مجازي و تعريف حداقل هاي جديد در ارتباط رساني به مردم، افزود: فراخوان انتخاب مشاور براي اين پروژه از روز گذشته اعلام عمومي شده است.

وي اضافه کرد: پيش بيني مي شود مشاور اين پروژه در يک ماه آينده انتخاب و از سال ۹۴ اين پروژه را با هدف تعريف قوانين و تعهدات و پارامترهاي جديد، آغاز و ظرف مدت ۴ تا ۶ ماه آماده براي تصويب در کميسيون عالي تنظيم مقررات فضاي مجازي کنيم.

معاون مرکز ملي فضاي مجازي، تعريف دسته خدمات و سرويس هاي جديد ارتباطي با توجه به گسترش اين بخش، در جهت همگاني شدن دسترسي مردم در اين فضا را از جمله برنامه هاي اين طرح عنوان کرد و گفت: هم اکنون ارتباط رساني تلفن ثابت به روستاها و شهرها، صرفا خدمات اجباري محسوب مي شود و لزوم دسترسي اجباري به اينترنت و پست الکترونيک براي آحاد مردم احساس مي شود.

وي گفت: بررسي هاي به عمل آمده نشان مي دهد که بسياري از کشورها، خدمات اجباري بسياري در حوزه ارتباطي در تعهد دولتها قرار دارد؛ براي مثال در کشور هند سالها است که دسترسي به پست الکترونيک براي تمامي مردم از جمله خدمات دولت محسوب مي شود؛ به همين دليل با وجودي که در اجراي اين طرح، عقب هستيم لازم است به صورت جدي به آن پرداخته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها