کد خبر: ۲۹۸۴۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
مدیر مسئول نشریه راه با بیان اینکه سران فتنه با جمهوري مخالف هستند، گفت: تنها مشکل آنها با ولی‌فقیه است. آنها سعي كردند در مجلس ششم از ابزارهاي جمهوريتي نظام، عليه ابزارهاي نهادهاي ديني استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، وحید جلیلی امروز در اولين همايش همياران فرهنگي سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداري مشهد با اشاره به دوران اصلاحات اظهار داشت: در دوران اصلاحات برخی با برابر ندانستن رای یک روستایی با یک آقازاده، از رهبر انقلاب می خواستند از اسلاميت نظام ضد جمهوريت نظام استفاده كند تا در کنار رهبر انقلاب بمانند.
 
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با عدم ابطال 10 ها ميليون راي مردم در دوران اصلاحات، جمهوريت نظام را حفظ كرد، گفت: ما شاهد هستيم در بعضي از جوامع به اسم اسلامي بودن و ولايتي بودن به جمهوريت بي اعتنايي مي كنند، در حالي كه اگر جمهوري نمي بود، اکنون اسلامي بودن آن نیز فرو مي ريخت.
 
مدیر مسئول نشریه راه افزود: امام حكيم (ره) براي آحاد مردم حق راي قائل شدندو بااین حال نخبگان و خواص نشان دادند كه چه گرگ هايي هستند و چطور مي توانند جمهوريت و اسلاميت را با هم پاره پاره كنند. اگر امام به این مسئله اذعان داشت، جمهوري اسلامي آينده را مي ديد.
 
وی ادامه داد: تاريخ نهضت هاي اسلامي در همين 150 ساله اخير بسيار است. سودان 150 سال پيش با قیام مردم، انگليسي ها را بيرون كرد، اما چون مدلي براي استمرار حکومت نداشت در مدت كمتر از 14 سال دوباره تحت سيطره انگليس قرار گرفت.
 
جلیلی با اشاره به مشروطه در ایران تصریح کرد: در ماجراي مشروطه ملت فداكاري کرد و شهيد داد، اما در مدت كمتر از 15 سال با روي كار آمدن رضا خان و ديكتاتوري شديدتر، از آزادی و دین خبری نبود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها