کد خبر: ۲۹۶۸۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
تلاش برای تجمع ضدامریکایی صهیونیست ها پشت درهای سفارت امریکا در تل آویو:
اگرچه کاخ سفید بارها نشان داده است که در تعهدات خود در رابطه با رفع تحریم ها در عوضِ محدود شدن برنامه ی هسته ای ایران به هیچ وجه صادق نیست اما ایران کماکان بر تعهدات خود که در توافق موقت ژنو گنجانده شده اند پایبند است و این مسئله گلایه های فراوانی را از سوی دلسوزان و منتقدین نسبت به تیم مذاکره کننده و روند ادامه ی مذاکرات به همراه داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 به نقل از جورازلیم پست، یوسی کوپرواسر، رئیس سابق امور امنیت استراتژیک رژیم صهیونیستی از مردم خود خواست پشت درهای سفارت ایالات متحده در تل آویو تجمع کرده و اعتراض خود را به پرونده ی هسته ای ایران و هر راه حلی که ذره ای از توانایی هسته ای را برای ایران باقی می گذارد اعلام کنند.

کوپرواسر که نقش مهمی در تدارک سخنرانی نتانیاهو در کنگره ی امریکا دارد و از طرفداران سرسخت این عمل به منظور تحت فشار قرار دادن کاخ سفید برای تن دادن به خواسته های رژیم صهیونیستی است، در سخنانی رسالت بزرگ این رژیم را ممانعت از وجود و قدرت گرفتن یک ایران هسته ای دانست و با اعتراض به عنوان کرد: ”البته نتانیاهو به تنهایی نمی تواند این کار را بکند. این کار مثل قصه های کتاب مقدس در رابطه با جنگ با فلسطینی ها نیست که فقط یک نفر برای انجام آن کافی باشد!"

وی در ادامه با بیان اینکه نتانیاهو تنهاست و همه باید به او کمک کنیم افزود: ”مردم باید اعتراض خود به توافق هسته ای با ایران را به گوش امریکایی ها برسانند. این مربوط به سرنوشت ماست و صحیح نیست که ما سرنوشت خود را فقط به نخست وزیر بسپاریم. ما باید تمامی کارشناسان را یک جا جمع کنیم و از آنان بخواهیم برای آقای اوباما نامه بنویسند و او را از این توافق بی نهایت خطرناک با ایران منع کنند. باید به او بگوییم اینها [فقط] مسائل سیاسی کشور شما نیست بلکه سرنوشت و تقدیر ماست."

او با اشاره به مفاد مورد توافق در توافقنامه ی نهایی احتمالی گفت: ”مسئله ی ما فقط 6000 سانتریفیوژی نیست که امریکا به ایران اجازه داده تا داشته باشد، هرچند این رقم خود غیرابل باور است، اما مشکل ما با 14000 سانتریفیوژی است که هم اکنون در اختیار ایران است و اگر به طور کامل از بین نروند ایران می تواند طی فقط چند هفته آنها را دوباره نصب کند و مورد استفاده قرار دهد. گذشته از اینها سوال ما از آقای اوباما این است که اگر توافق حاصل شود تکلیف موشک های بالستیک ایران، اورانیوم غنی شده ی این کشور، و تحقیقات و توسعه در دانش هسته ای چه می شود؟ آیا امریکا واقعا می خواهد بپذیرد که ایران اینها را داشته باشد؟"

وی افزود: ”مسائلی که اسرائیل را نگران می کند بسیار فراتر از مواردی است که در توافق موقت به آنها اشاره شده است. ما نباید اختلاف نظر خود با امریکا را تا سطح یک اختلاف نظر شخصی بین نتانیاهو و اوباما تقلیل دهیم. مسئله بسیار عمیق تر از این هاست. ریشه ی این اختلاف، به نحوه ی شکل گیری اسرائیل و نحوه ی شکل گیری امریکا مربوط است!!"

اگرچه کاخ سفید بارها نشان داده است که در تعهدات خود در رابطه با رفع تحریم ها در عوضِ محدود شدن برنامه ی هسته ای ایران به هیچ وجه صادق نیست اما ایران کماکان بر تعهدات خود که در توافق موقت ژنو گنجانده شده اند پایبند است و این مسئله گلایه های فراوانی را از سوی دلسوزان و منتقدین نسبت به تیم مذاکره کننده و روند ادامه ی مذاکرات به همراه داشته است.

با این وجود و در حالیکه عده ی کثیری در داخل کشور از تعهدات ایران به غرب با عنوان امتیازات بزرگ یاد می کنند اما با توجه به اظهارات سران و دولتمردان رژیم صهیونیستی مشخص می شود تنها خواسته ی آنان برچیده شدن کامل برنامه ی هسته ای ایران حتی در سطح تحقیقاتی است. همچنین، آنها به همین حد هم قانع نشده و برای توان دفاعی و موشکی کشورمان نیز نقشه ها کشیده اند. هوشیاری در ادامه ی مذاکرات و مذاکره از موضع عزت و قدرت می تواند امید غرب و رژیم صهیونیستی را نسبت به این مسئله قطع کند که ایران از حقوق حقه ی خود کوتاه نخواهد آمد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها