کد خبر: ۲۹۶۶۷
زمان انتشار: ۱۶:۴۴     ۱۷ آذر ۱۳۹۰
امام سجاد (ع) در واقعه کربلا به خواست و اراده الهی بیمار بود و بعنوان یکی از بازماندگان این حادثه عظیم و تاریخ ساز، در کنار حضرت زینب(س) در سنگری دیگر برای بیان فلسفه حقیقی قیام سیدالشهدا و احیای اسلام حقیقی به مبارزه پرداخت .
وی فرزند حسین بن علی بن ابیطالب (ع) و ملقب به "سجاد" و "زین العابدین " است. حضرت سجاد در واقعه جانگداز کربلا حضور داشت ولی به علت بیماری از آن حادثه جان به سلامت برد، زیرا جهاد از بیمار برداشته شده است و پدر بزرگوار آن حضرت نیز با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت به او اجازه مبارزه نداد .

امام سجاد ( ع ) گرچه به ظاهر در خانه نشست، ولی همیشه پیام شهادت و مبارزه را در برابر ستمگران به زبان دعا و وعظ بیان می فرمود .

امام در مدت ۳۵ سال امامت با هوشمندی و درایت بی نظیر خود برای بیداری مردم و آگاهی بخشی به آنان نسبت به ظلم و ستم دشمنان اسلام فعالیت مؤثری داشت .

مسلمانان در زمان امام سجاد(ع) بواسطه تبلیغات منفی که علیه اسلام شده بود، بسیار ناآگاه و جاهل بودند و احکام و عقاید اسلامی در آستانه فراموشی قرار داشت اما امام همچون بزرگان قبل از خویش با آگاهی دقیق از شرایط بخوبی به هدایت و رهبری مسلمانان و حفظ احکام اسلام مبادرت ورزید.

دعا یکی از استراتژیهای امام در مقابله با دشمنان و ارتقای بینش و معرفت مردم بود که مجموع آن با عنوان صحیفه سجادیه امروز نیز راهگشا و هدایتگر اهل ایمان و معرفت است .

این مجموعه ۵۷ دعا را شامل می شود و مشتمل بر دقیق ترین مسائل توحیدی، عبادی، اجتماعی و اخلاقی است .

امام سجاد(ع) در سال ۹۵ هجری قمری مسموم و به شهادت رسید و در بقیع مدفون شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
Constance
UKRAINE
۰۳:۴۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
Dude, right on there brthoer.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها