کد خبر: ۲۹۶۵۹۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۲     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش  پایگاه 598 به نقل از قم نا ، چهاردهمین سفر هیات دولت که قرار بود به خراسان شمالی باشد به استان قم تغییر نمود. نهاد ریاست جمهوری توضیحی درباره علت تغییر در برنامه سفر رییس جمهور ارائه نکردند ، اما انتقادهای فرهنگی مراجع تقلید به دولت علی الخصوص وزارت ارشاد این احتمال را تقویت می‌کند که این سفر نوعی دلجویی دولت از علما باشد.

براساس پیگیری های خبرنگار قم نا قرار است این سفر دو روزه در تاریخ ۶ و ۷ اسفند (چهارشنبه و پنج شنبه)  انجام بگیرد ولی احتمال تغییر آن به ۵ و ۶ اسفند نیز وجود دارد . در مورد نحوه ورود دکتر روحانی نیز پیشنهاداتی چون سفر رئیس جمهور به قم از طریق قطار تهران به قم مطرح میباشد.

این سفر پس از  ١۶ ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم صورت می گیرد و شاه کلید سفر دکتر روحانی به شهر قم دیدار با مراجع تقلید می باشد ؛ دیدارها با دفاتر مراجع تقلید هماهنگ شده است و مراجع به این درخواست‌ پاسخ مثبت داده‌اند که سفر هفته گذشته حسام‌الدین آشنا به عنوان مشاور فرهنگی رییس‌جمهور به قم را هم می توان در همین راستا دانست .

علاوه بر دیدار با علما قرار است رئیس جمهور یک دیدار عمومی نیز با مردم شریف قم در صحن حرم مطهر حضرت معصومه(س) داشته باشد و از جمله برنامه های دیگر دکتر روحانی می توان به دیدارهای جداگانه ایشان با نخبگان ، صنعتگران اشاره نمود و در مورد دیدار با اساتید حوزه نیز بحث های مطرح است که احتمال تحقق این دیدار نیز قابل پیش بینی می باشد .

از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر استان قم می توان به افتتاح چند پروژه استانی و ملی همچون افتتاح قطعه نخست آزاد‌ راه حرم تا حرم که حدفاصل قم به گرمسارا را نام برد.

 

23

 117226_137

این قطعه ۱۵۲ کیلومتری که حدفاصل قم به گرمسار را به یکدیگر وصل می‌کند که از سه سال قبل وارد مرحله‌ی عمرانی شده است و طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور این قطعه مراحل اجرایی خود را پشت سر گذاشته و تنها در انتظار افتتاح از سوی انتظار رییس جمهوری می باشد .

قطعه قم – گرمسار یکی از سه قطعه اصلی آزاد‌راه حرم تا حرم به حساب می‌آید که بناست در کوتاه‌ترین مسیر ممکن قم را به شهر مشهد متصل کند.

افتتاح ضلع صحن شرقی حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه سفر دکتر روحانی به قم می باشد. صحن و شبستان ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س)  ۲۹ هزار مترمربع مساحت و ۵۰ هزارمترمربع زیربنا دارد و شامل هشت هزار و ۹۰۰ متر صحن فاطمی و هشت هزار و ۱۰۰ متر شبستان واقع شده در زیر صحن است.

54e069964f9e0

54e069a3310b1

54e069b70c892

البته قرار گرفتن این پروژه در لیست پروژه ملی سبب انتقادهایی از سوی رسانه های محلی گردید.

از دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر دو روزه افتتاح پروژه خط سریع السیر تهران – قم – اصفهان است

عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر قم- اصفهان به طول ۲۴۰کیلومتر از ابتدای سال ۱۳۸۶ آغاز شد و با هزینه بیش از ‪ ۱/۵‬میلیارد دلار قرار است به بهره برداری برسد .

739275

80984823-5402948

با افتتاح این پروژه ، مسیر اصفهان به تهران به وسیله این قطار در مدت ‪ ۲/۵‬تا سه ساعت پیموده خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها