کد خبر: ۲۹۶۵۸۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۷     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
گروه خرابکار اینترنتی موسوم به Carbanak یا Anunak به سرقت بیش از یک میلیارد دلار از بانک های بیش از 30 کشور جهان متهم شده است.

 به گزارش نیویورک تایمز، اولین بار موسسه امنیتی کاسپراسکای متوجه وقوع این کلاهبرداری بی سابقه در فضای مجازی شده است. اسامی این بانک ها برای جلوگیری از ایجاد ترس و وحشت در میان میلیون ها مشتری خدمات بانکداری الکترونیکی در سراسر جهان اعلام نشده و لذا نمی توان با قاطعیت در این زمینه اظهارنظر کرد.

اولین بار وقوع این حملات در اواخر سال 2013 و پس از برداشت های مشکوک و مکرر پول نقد از یک خودپرداز بانکی در شهر کیف اوکراین شناسایی شد. بررسی های بعدی نشان داد که این تنها یکی از ساده ترین مشکلات بانک اوکراینی است و رایانه های داخلی آن نیز آلوده به بدافزاری هستند که مجرمان سایبری با استفاده از آن می توانند اطلاعات مربوط به تمامی نقل و انتقالات مالی را سرقت کنند. این بدافزار قادر به ارسال اطلاعات مسروقه از طریق تصاویر و ویدیوهای ضبط شده، به گروه هکری بوده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، بررسی ها نشان می دهد اکثر حملات یاد شده در کشور روسیه صورت گرفته اند ولی موارد متعددی هم در کشور چین و برخی کشورهای اروپایی وجود داشته است. تعداد بانک های مورد حمله از 100 بانک فراتر رفته است. نفوذ به رایانه های بانک ها از طریق ارسال ایمیل های آلوده به بدافزار برای کارمندان آنها صورت گرفته است. هکرها از این طریق برای مدت های طولانی توانسته بودند در شبکه های رایانه ای بانک ها حضور یابند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها