کد خبر: ۲۹۶۴۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
خبرآنلاين/ زندي مي گويد:«وقتي گفتند ديگر بازي نکن بيشتر انگيزه گرفتم.»فريدون زندي که بعد از حضور در تمرين استقلال سکوت کرده بود، سکوت خود را مي‌شکند: «همين که ديدم ليست استقلال پر است، با خيال راحت به تمرين اين تيم رفتم.» او اين حرف را مي‌زند تا بگويد با حضور در تمرين آبي‌ها، قصد نداشته آنها را تحت فشار بگذارد تا جذبش کنند. زندي همچنين درباره آخرين وضعيت خود توضيحاتي داد و از عطش براي بازگشت به ميادين حرف زد.
شايعه شده که دوباره آسيب ديده‌‌ايد؛ اين ماجرا که صحت ندارد؟
نه، به هيچ وجه. من خودم شنيدم در جايي نوشته‌اند من آسيب ديده‌ام و بدشانسي آورده‌ام اما اين خبر درست نيست. من کاملاً خوب هستم و از امروز دوباره در تمرين استقلال حاضر مي‌شوم. ديروز تيم بازي داشت و به همين دليل نمي‌توانستم کنار استقلال باشم اما از امروز دوباره تمريناتم را شروع مي‌کنم. من شرايطم طوري است که بايد مراقب خودم باشم، در واقع همه بازيکنان بايد مراقب خودشان باشند اما هيچ مشکلي براي تمرينات جدي ندارم و با استقلال سفت و سخت تمرين مي‌کنم.
درباره آخرين شرايط خودتان توضيح مي‌دهيد. از وقتي که در تمرين استقلال حاضر شديد، مصاحبه‌اي نکرديد.
ديگر همه مي‌دانند شرايط من چطور است. مدتي است که تمريناتم را شروع کرده‌ام. يک ماه و نيم در قطر بودم و با الاهلي تمرين کردم، الان هم دارم آمادگي‌ام را بيشتر مي‌کنم و هر پيشنهاد خوبي که بيايد آن را قبول مي‌کنم تا دوباره بتوانم در ليگ به ميدان بروم. فعلاً نمي‌خواهم زياد حرف بزنم و ترجيح مي‌دهم به تمريناتم ادامه دهم. هميشه همين‌طور بوده‌ام. دوست دارم روي کارم تمرکز کنم.
چه شد که تصميم گرفتيد در تمرين استقلال حاضر شويد؟ خيلي‌ها فکر مي‌کردند شما ديگر فوتبال بازي نمي‌کنيد ولي با حضور در تمرين استقلال نشان داديد که هنوز انگيزه بازي کردن داريد.
من براي حفظ آمادگي در تمرين استقلال حاضر شدم. نمي‌خواستم چيزي که برايش مدت‌ها زحمت‌کشيده‌ام را به راحتي از دست بدهم. در قطر خيلي زحمت ‌کشيدم و جلسات تمريني زيادي داشتم. وقتي به ايران برگشتم، نگران شدم که مبادا تلاش‌هايم از بين برود براي همين تصميم گرفتم در کنار استقلال تمرين کنم. بايد از مسئولان اين تيم تشکر کنم که به من فرصت دادند در تمرينات‌شان حاضر شوم. از قبل مي‌دانستم ليست استقلال پر است و به همين خاطر با خيال راحت به تمرينات استقلال رفتم تا بتوانم تمرکز کنم و کارم را انجام دهم.
يعني اگر ليست استقلال پر نبود، به تمرينات نمي‌رفتيد؟
شما من را مي‌شناسيد. دوست ندارم کسي را تحت فشار قرار دهم. با اينکه ليست استقلال پر بود و به تمرينات رفتم، بعضي‌ها گفتند مي‌خواهد در استقلال بازي کند ولي اين‌طور نبود. حضور در استقلال و بازي براي اين تيم براي من افتخار است. طرفداران اين باشگاه را خيلي دوست دارم چون هميشه به من لطف داشته‌اند ولي هدفم اين بود که بتوانم آمادگي بدني‌ام را حفظ کنم. خدا را شکر تا الان به هدفم رسيده‌ام و فعلاً پيش از رفتن به تيم جديدم، به اين تمرينات ادامه مي‌دهم.
برخورد استقلالي‌ها با شما چطور بود؟ در خبرها داشتيم که برخورد گرمي داشتند.
من بايد از همه بازيکنان، مربيان و مسئولان استقلال تشکر کنم. از روز اولي که در تمرينات اين تيم حاضر شدم، انگار در تيم خودم بودم. با خيلي از بچه‌هايي که الان در تيم هستند، همبازي بودم. آنها هنوز دراستقلال هستند و برخورد گرمي با من داشتند. واقعاً از روز اول با خيال راحت با استقلال تمرين کردم. يکي از دلايلي که به تمرينات آمدم، همين بود. يک وقت شما به تيم جديدي مي‌رويد و عکس‌العمل‌ها را نمي‌دانيد؛ يعني نمي‌دانيد آنجا چطور با شما برخورد مي‌کنند ولي در استقلال من همه را مي‌شناختم و به همين خاطر واقعاً راحت بودم و هستم.
سرمربي هم در اولين جلسه تمريني با شما دقايقي به صورت خصوصي حرف زد؛ حرف خاصي به هم گفتيد؟
من بايد از ايشان تشکر کنم چون به من گفت که با تيم تمرين کنم. براي من خيلي مهم بود که بتوانم کنار يک تيم باشم و ايشان اين فرصت را به من داد. فکر نکنم هر کسي حاضر باشد اين کار را بکند ولي او رفتار خوبي با من داشت. رابطه خيلي خوبي با ايشان دارم البته در گذشته هم رابطه خوبي با هم داشته‌ايم؛ چه زماني که در تيم ‌ملي با او کار مي‌کردم و چه حالا. اميدوارم ايشان با استقلال موفق باشد. اين تيم طرفداران زيادي دارد و نتايج خوبي هم در نيم‌فصل به‌ دست ‌آورده است.
کساني که تمرينات استقلال را ديده‌اند، مي‌گويند شما آمادگي خوبي داريد.
خب من هدفم از اول اين بود که بتوانم روز به روز از نظر بدني آماده شوم. مي‌توانم بگويم که الان صد‌درصد آماده هستم ولي نياز دارم که در شرايط بازي قرار بگيرم. من بايد هر روز روي خودم بيشتر کار کنم‌؛ اين کاري است که تمام فوتباليست‌ها انجام مي‌دهند. من با تيم الاهلي تمرين کردم و حالا هم کنار استقلال هستم. در اين مدت مشکلي برايم پيش نيامد که بگويم در کارم مانع ايجاد شد. الان تنها به بازي کردن نياز دارم و اميدوارم اين اتفاق به زودي برايم بيفتد. ان‌شاءا... با هر تيمي که قرارداد بستم، برايش بازي مي‌کنم تا عملکردم را در زمين ببينيد.
خيلي‌ها از روحيه شما تعريف و تمجيد مي‌کنند‌؛ اينکه بعد از دو جراحي سنگين، همچنان انگيزه بازي کردن داريد و مي‌خواهيد در يک تيم بازي کنيد.
بله، خيلي‌ها تعجب مي‌کنند که من دارم تمرين مي‌کنم. خيلي‌ها مي‌گفتند با اين مصدوميت ديگر نمي‌تواني تمرين کني و به ميادين برگردي ولي همين حرف‌ها به من بيشتر انگيزه داد که برگردم و دوباره بازي کنم. خيلي‌ها گفتند چرا اينقدر به خودت سختي مي‌دهي، بهتر است بي‌خيال شوي ولي من آدمي هستم که انجام کارهاي سخت را دوست دارم. هميشه مي‌خواهم کاري را انجام بدهم که سخت است، وگرنه کار آسان را همه انجام مي‌دهند. براي همين خوشحال شدم که توانستم روزهاي سختم را سپري کنم و دوباره برگردم. فقط مانده که به زمين بروم و نشان بدهم چقدر آماده هستم. بعد از دومين جراحي شايد هر کس جاي من بود ادامه نمي‌داد ولي از روي تخت بيمارستان تصميم گرفتم بلند شوم و ادامه بدهم.
براي طرفدارانت که دوست دارند دوباره تو را در زمين ببينند، چه حرفي داري؟
من دو انگيزه براي بازگشت داشتم؛ اولي را در سؤال قبلي گفتم و دوم به خاطر حرف‌هاي همين هواداران بود چون به من مي‌گفتند دوباره برگرد، من هم دوست داشتم به آنها نشان بدهم که توانايي‌‌اش را دارم. اميدوارم با بازگشت دوباره‌ام بتوانم هوادارانم را خوشحال کنم. آنها هميشه به من لطف داشته‌اند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها