کد خبر: ۲۹۶۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۱۷ آذر ۱۳۹۰
گزارش بان کی مون، ساکنان اردوگاه اشرف را «ایرانیان تبعیدی» خواند و خواستار اطمینان از ایمنی، امنیت و رفاه تروریستهای ساکن اردوگاه اشرف شد
در شرایطی که تنها سه هفته با پایان مهلت نهایی دول عراق به منافقین برای تخلیه اردوگاه اشرف باقی مانده است، نماینده ویژه بان کی مون در عراق از دولت این کشور درخواست کرد به ساکنان اردوگاه اشرف فرصت بیشتری دهد.

به گزارش598 به نقل از الف، مارتین کوبلر نماینده بان کی مون در عراق در گزارش خود به شورای امنیت، ساکنان اردوگاه اشرف را ایرانیان تبعیدی خواند و خواستار اطمینان از ایمنی، امنیت و رفاه ساکنان اردوگاه اشرف شد و هر گونه اقدام اجباری که منجر به خونریزی و یا از دست دادن زندگی غیر عاقلانه و غیر قابل قبول خواند.

در گزارش نماینده بان کی مون آمده است: «قرارگاه اشرف واقع در استان دیاله در شرق عراق، محل زندگی اعضای یک گروه به نام مجاهدین خلق ایران است. برای یافتن راه حلی بلندمدت برای ساکنان این قرارگاه لازم است کشورهای ثالثی برای پذیرش ساکنان اشرف اعلام آمادگی کنند»

پیش از این دولت عراق بارها خواستار تخلیه اردوگاه اشرف از وجود منافقین شده بود اما با مخالفت و دخالت مقامات آمریکایی، به هدف خود نرسیده بود. اکنون که آخرین سربازان آمریکایی در حال ترک عراق هستند،۳۱دسامبر را آخرین مهلت برای تخلیه اردوگاه اشرف اعلام کرده است.

مقامات غربی بارها از دولت عراق برای تخلیه اردوگاه اشرف مهلت گرفته بودند تا جایی برای منافقین بیابند اما بجز رژیم صهیونیستی هیچ کشوری حاضر به پذیرش ساکنان اردوگاه اشرف نیست. پیش از تحولات اخیر منطقه اعلام شده بود مصر پناهگاه بعدی منافقین خواهد بود اما در حال حاضر مصر هم عملا از اردوگاه غرب خارج شده است.

از سوی دیگر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که قصد دارد از کشورهای عضو این اتحادیه بخواهد تا ساکنان اردوگاه اشرف را بپذیرند.

سازمان مجاهدین خلق که‌ از سوی بیشتر کشورها گروهی تروریستی شناخته می شود، از سال ۱۹۸۶ وارد خاک عراق شده‌ و در اردوگاه‌ اشرف ساکن شدند. این گروه در زمان جنگ تحمیلی عملا برای استخبارات ارتش صدام جاسوسی می کرد و محل اصابت موشکهای صدام به شهرهای ایران را در اختیار ارتش عراق قرار می داد. اعضای این سازمان حتی در روزهای پایانی جنگ سوار بر تانکهای عراقی وارد خاک ایران شدند و بطرف سربازان ایرانی حمله کردند. گروه منافقین با پایان جنگ در عراق ماندگار شد و در سرکوب قیام سال ۱۹۹۱ شیعیان و کردهای عراق در جنوب و شمال این کشور به کمک صدام شتافت. گروه منافقین در دهه۶۰ سابقه بمبگذاری و ترور تعداد زیادی از مسئولان و مردم عادی کشورمان را در کارنامه خود دارد و در آن سالها مسئولیت عملیاتهای تروریستی خود را رسما به عهده می گرفته است.

هم اکنون حدود ٣٢٠٠٠ نفر از اعضای سازمان تروریستی منافقین در اردگاە اشرف ساکن هستند. دولت عراق اعلام کرده ضرب الاجل خروج منافقین از خاک این کشور را تحت هیچ شرایطی تمدید نمی کند.

بان کی مون در شرایطی رسما برای نجات تروریستهای منافقین اقدام کرده است که وزیرخارجه ایران روز سه شنبه با وی در حاشیه اجلاس بن ملاقات و مذاکره کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها