کد خبر: ۲۹۶۳۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، واشنگتن پست نوشت: ظن بوجود آمده در افکار مقامات آمريکايي مبني بر دست داشتن رژيم صهيونيستي در افشاي اطلاعات محرمانه مربوط به مذاکرات هسته اي با ايران، باعث بيشتر شدن فاصله ي بوجود آمده بين اوباما و نتانياهو شده است.

روزنامه واشنگتن پست با انتشار مقاله اي در پايگاه اينترنتي خود در اين باره نوشت: بي اعتمادي بين باراک اوباما و بنيامين نتانياهو بر سر اين ظن و گمان که نخست وزير اسرائيل اجازه ي افشاي اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته اي آمريکا با ايران را صادر کرده است، به ايجاد فاصله بيشتر بين مقامات آمريکايي و اسرائيلي ظرف چند روز گذشته منجر شده است.

انگيزه اي که در پس تصميم اتخاذ شده براي کاهش تبادل اطلاعات محرمانه مربوط به مذاکرات هسته اي ايران قرار داشت، برآمده از اين نگراني است که کابينه نتانياهو جزئيات محرمانه اي را در خصوص موضع آمريکا در اختيار خبرنگاران اسرائيلي قرار داده است.

اليستر باسکي، سخنگوي کاخ سفيد آمريکا در اظهاراتي گزارش پخش شده در بخش خبري شبکه دوم تلويزيون رژيم صهيونيستي در روز يکشنبه مبني بر اينکه آمريکا همه ارتباطات مربوط به مذاکرات هسته اي ايران را با اسرائيل قطع نموده است، تکذيب کرد.

وي به اين نکته اشاره کرد که فيليپ گوردون، مدير بخش خاورميانه شوراي امنيت ملي باراک اوباما، قرار است در روز دوشنبه با يوسي کوهن، مشاور امنيت ملي اسرائيل و همچنين ديگر مقامات ارشد رژيم صهيونيستي ديدار نمايد.

موضوع مورد بررسي در اين ديدارها سياست اتخاذي در قبال ايران خواهد بود، اما بعيد به نظر ميرسد که مقامات آمريکايي قصد داشته باشند آخرين اطلاعات درخصوص برنامه راهبردي کشورشان در مذاکرات هسته اي ايران را در جلسه مطرح نمايند.

در اين گزارش به يک خبر منتشر شده از سوي خبرگزاري رويترز اشاره شد مبني بر اينکه باراک اوباما از تصميم خود براي اجتناب از ملاقات با بنيامين نتانياهو دفاع کرده است. بر اين اساس، رئيس جمهور آمريکا اظهار داشته است که پرهيز از ملاقات با نخست وزير اسرائيل در ماه مارس ميلادي، بخشي از استانداردهاي تعيين شده در پروتکل مربوط به مقامات خارجي نامزد شرکت در انتخابات به حساب مي آيد.

واشنگتن پست در ادامه ي اين مقاله افزود: رخنه ي بوجود آمده در روابط بين آمريکا و اسرائيل حدوداً در دوازدهم ماه ژانويه و بر سر يک تماس تلفني نتانياهو با اوباما آغاز شد. اوباما از نتانياهو درخواست کرد که تا زمان به نتيجه رسيدن تحقيقات مذاکره کنندگان آمريکايي، به شکلي ديپلماتيک براي چند ماه دست از افراطي گري خود بردارد.


اما گفته مي شود که نتانياهو مجدداً به سراغ سماجت هاي افراطي خود مبني بر اينکه ايران هيچ حقي براي ساخت سانتريفيوژ و يا غني سازي اورانيوم ندارد، رفته است.

در ادامه ي اين گزارش به اين نکته اشاره شد که موضوع ايران از ماه آينده در صدر موضوعات قرار خواهد گرفت. سخنراني نتانياهو مقابل اعضاي کنگره قرار است در روز سوم ماه مارس ميلادي صورت گيرد. انتخابات اسرائيل نيز در روز هفدهم ماه مارس برگزار خواهد شد. ضرب العجل تعيين شده براي دستيابي به چارچوب توافق هسته اي با ايران نيز روز بيست چهارم ماه مارس است. ماه مارس ميلادي، ميتواند به ماهي تعيين کننده در شکل آينده منطقه بدل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها