کد خبر: ۲۹۶۲۴۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
سرمربي تيم فوتبال مس کرمان که با کسب سومين برد پياپي تيمش، در دور برگشت ليگ يک هت تريک کرده است، از اوج سختي و حساسيت هاي راه صعود تيمش به ليگ برتر فوتبال ايران گفت.
به گزارش پایگاه 598،گفتگوی خبرنگار "ورزش سه" را با اکبر میثاقیان در ذیل می‌خوانید؛

*اکبرآقا! تبریک با این برد در نیم فصل دوم هت‌تریک کردید...

ممنون اما اینقدر در نیم فصل اول امتیاز از دست داده‌ایم که این بردها فقط می‌تواند جبران امتیازات از دست رفته ما باشد تا ببینیم انشاالله در ادامه چه می شود. به هر حال مشکل سرباز شدن شش بازیکن کلیدی مس در زمانی که تیم را بسته بودیم و زمان کافی برای جایگزینی آنها نداشتیم باعث شد نیم‌فصل اول نتیجه دلخواهمان را نگیریم. ضمن اینکه فرزاد حسین خانی هم بعد 5 بازی به ما اضافه شد.

*اما انگار تیم شما در نیم‌فصل دوم متحول شده است!

بله! به هر حال در نیم‌فصل حدود 12مربی و بازیکن عوض کرده و به تیم مس اضافه کردیم تا تیم را وارد فاز جدیدی کنیم که اتفاقات تلخ نیم‌فصل اول و کمبودهایمان جبران شود. جایگزین بازیکنان سرباز و ضرب خورده‌ها را گرفتیم که الحمدالله تا الان جواب داده و بردهایی بدست آورده‌ایم که جایگاه تیم را بالا آورد. ضمن اینکه محمدرضا مولایی و آرتا منهاجی هم به کادرم اضافه شدند که خیلی کمک حالم هستند.

*باور اینکه اکبر میثاقیان با آن همه رکورد در بالا آوردن تیم، تیمش در نیم‌فصل بین دوازده تیم یازدهم شود،برایتان سخت نبود؟

سخت که جای خودش، اصلا از من بعید بود! جدا شدن آن همه یار اصلی از تیم کمر ما را شکست اما خدا را شکر که این کابوس در نیم‌فصل دوم به پایان رسید و انشاالله با صعود به لیگ برتر به شادی ختم خواهد شد. ما یک نیم‌فصل 10امتیاز گرفته‌ایم اما با اضافه شدن بازیکن در سه بازی نیم‌فصل دوم 9امتیاز این یعنی حرکت و جهش امیدوار کننده مس.

*یعنی هنوز هم قول صعود می‌دهید؟

ما الان با تیم دوم جدول فقط سه امتیاز فاصله داریم و به همین خاطر هیچ چیز بعید و دور از دسترس نیست. من مرد روزهای سخت هستم و این روحیه را نیز به بازیکنانم القاء کرده‌ام که باید تا آخرین نفس جنگید. در واقع الان حکم یک یک بندبازی را دارم که هر چه جلوتر می‌روم طناب باریکتر می‌شود و کارم خطرناکتر اما اگر از روی آن رد شوم اتفاق خارق‌‌العاده‌ای رخ خواهد داد.

*به نظر سخت‎ترین خوان پیش روی شما بازی با گیتی‌پسند در اصفهان در هفته پیش‌رو است!

توکل ما به امام رضا (ع) است. برای این بازی هم فقط با تفکر برد به اصفهان می‌رویم چراکه همانطور که شما گفتید اگر گیتی‌پسند را ببریم خیلی از راه را رفته‌ایم. شکست گیتی‌پسند در اصفهان برای ما به معنای طی کردن 80درصد راه صعود است. باور کنید اگر ما نیم فصل اول مشکل نداشتیم و یا حتی لااقل هشتم می شدیم الان با قدرت می‌گفتم که ما با 10امتیاز فاصله قهرمان می شویم و بازی های پیش رو این قدر برای مان حساس نبود.

*قبول دارید اینکه مس کرمان نیم فصل اول یازدهم شد و خبری از اولتیماتوم به شما نشد، از عجایب بود؟!

ببینید مدیران مس همه فوتبالی و به قولی این کاره هستند. اگر به من اولتیماتومی داده نشد به خاطر این بود که من کارنامه داشتم و نمی‌شد گفت شش بار صعودم به لیگ‌برتر اتفاقی بوده است. با این حال ماندن من هم یک نوع ماجراجویی بود اما ماندم چون مدیریت باشگاه و همه مجموعه را همدل می دیدم و همه به کار هم اطمینان داشتیم. من به مسئولان مس گفتم که اگر از مربیان پارسال یکی‌شان می‌ماند تیمشان الان در لیگ برتر باقی مانده بود.

*پس روابط کاملا حسنه بود؟

بله. رابطه ما با مدیران باشگاه خیلی خوب بوده و هست. هواداران هم به ما لطف داشتند و فرق کسی که برای تیمشان عرق می‌ریزد و دل می‌سوزاند را با کسی که فقط برای رفع مسئولیت به جایی می‌رود را می‌شناسند. باور کنید در هشت ماه گذشته خواب و خوراک نداشتم و فقط سه بار به مشهد رفتم چون دلم اینجا پیش مس است و نمی‌توانم نسبت به آن بی‌خیال باشم. شاید هر کسی جای من بود پاهایش را روی هم می‌انداخت و می‌گفت بازیکنانم را محروم کرده‌اند و نباید کسی از من توقع کند اما من اکبر میثاقیان هستم و با رگ و خونم مربیگری می‌کنم. شک نکنید اگر بد بودم بیرونم می‌کردند.

*بعد از مس کرمان به مشهد برمی‌گردید؟!

(با خنده) در مشهد مرا نخواستند و بیرونم کردند که اینجا آمدم. البته که باشگاه مس کرمان باشگاه فوق‌العاده بزرگ و با دیسیپلینی است که هر کس آرزو دارد در این جا کار کند اما واقعا من این ده سالی که از خانه و شهرم بیرون هستم خسته می‌شوم اما با تلاش و ممارست و همراهی خانواده‌ام، خلاء‌ها را برای خودم پر کرده‌ام.

*اگر بخواهید سختی‌های امسال کار در مس کرمان را با یکی از سال‌های مربیگریتان مقایسه کنید، کدام سال در نظرتان می‌آید؟

سئوال سختی است اما به اعتقاد من فشاری که امسال تحمل کرده‌ام شبیه به سالی است که راه‌آهن تهران را باید در لیگ‌برتر نگه می‌داشتم. تیم آن سال تا پلی آف نزول کرد اما به یکباره متحول شد و به لیگ‌برتر بازگشت.

*راستی بازی پدیده و پرسپولیس را دیدید؟

بله یک نیمه آن را دیدم. پرسپولیس خیلی باانگیزه بود ولی پدیده مثل همیشه با انگیزه نبود. مردم مشهد فوتبال دوست دارند و فوتبال در خونشان است. امیدوارم پدیده در ادامه راهش موفق باشد.

*جالب اینکه هیچ انتقادی به این تیم نکردید!

پدیده تیم خودم است. مگر می‌شود علیه‌ش حرف بزنم تیمی که مثل بچه خودم است. باز هم می‌گویم اگر من نبودم این تیم 100سال دیگر هم بالا نمی‌آمد. الان هم اخباری که پیرامون مسائل اقتصادی پدیده می‌شنوم به شدت ناراحتم کرده چراکه پدیده هزاران هوادار مشهدی را صاحب لیگ برتر کرده و این اتفاق کمی نیست.

*و صحبت آخر...

من دلم به صعود روشن است چون بازیکنان باغیرتی دارم. اصلا اینکه الان اینجا هستم به خاطر لیگ‌برتری کردن مس است. مردم این شهر لیاقتشان حضور در لیگ‌برتر است و من تمام تلاشم را برای آنها خواهم کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها