کد خبر: ۲۹۵۸۹۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
نفت‌تهران با حضور در ديدار پلي آف جهت صعود به مراحل گروهي ليگ قهرمانان آسيا هفدهمين تيم فوتبال ايران است که در رقابت هاي قاره اي شرکت مي‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، ایران سه مرحله تاریخی شرکت در این مسابقات را تجربه کرده است، ابتدا اواخر دهه 60 میلادی و ابتدای دهه 70 که طی آن تیم های تاج سابق و پرسپولیس در رقابت ها شرکت کرده و آبی‌پوشان پایتخت سال 49 در تهران قهرمان مسابقات شدند.

در سال 1972 میلادی پرسپولیس با یکی از قدرتمندترین تیم هایش آماده حضور در این رقابت ها بود که تحریم سراسری عرب ها برای ممانعت از شرکت رژیم اشغالگر باعث تعطیلی مسابقات شد.

از میانه دهه 80 مسابقات باشگاهی آسیا در دو بخش جام باشگاه ها و مسابقات جام در جام پیگیری شد، مسابقاتی که با این شکل و سیاق تا اوایل قرن 21 ادامه دار بود. در این مقطع تیم های استقلال و پاس قهرمان جام باشگاه ها شدند و پرسپولیس قهرمانی را در جام در جام تجربه کرد.

مقطع سوم حضور ایرانی ها از ابتدای قرن 21 در شکل جدید مسابقات تحت عنوان لیگ قهرمانان آسیا میسر شد. در این رقابت ها قهرمان لیگ و جام‌حذفی کشور و در ادوار بعدی 3 یا 4 تیم برتر مسابقات ایران نماینده کشورمان بودند. در این رقابت ها تیم های سپاهان و ذوب‌آهن با رسیدن به فینال و تجربه شکست در فینال موفق ترین نمایندگان ایران بودند. تیم های استقلال(با 2قهرمانی و 2 نایب قهرمانی)، پرسپولیس (با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی) و پاس (با یک عنوان قهرمانی) موفق ترین ایرانی ها بوده اند، ضمن اینکه سپاهان و ذوب‌آهن بار رسیدن به فینال بخش دیگری از تیم های موفق کشور بوده اند. به جز این 5 تیم 11 تیم دیگر ایرانی هم در مسابقات جام های باشگاهی آسیا شرکت کرده اند، این تیم ها عبارتند از؛ ملوان بندرانزلی، شاهین اهواز، سایپا (تهران)، جنوب اهواز، صبای (تهران)، بهمن(کرج)، فجرشهدسپاسی شیراز، برق شیراز، فولادخوزستان، تراکتورسازی تبریز و مس کرمان در این رقابت شرکت کرده و نفت‌تهران هفدهمین تیم در این عرصه خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها